Connect with us

Podatki

Rozlicz PIT-28 Online w 2022 roku. Czym jest profil zaufany?

Opublikowano

on

rozliczanie pit

Dzięki postępującemu rozwojowi technologicznemu możemy dziś cieszyć się wieloma rozwiązaniami, które znacząco ułatwiają nam życie. Internet i powszechny dostęp do komputerów sprawił, że bardzo często nie trzeba już opuszczać domowego zacisza, by zrobić zakupy, wziąć udział w szkoleniu lub wypełnić formalności. Polski rząd przygotował dla swoich obywateli system, który umożliwia między innymi rozliczenie się z podatku bez konieczności wizyty w Urzędzie Skarbowym. Jak to zrobić i jakie są tego zalety?

Wszystko to, co potrzebne, dostępne na wyciągnięcie ręki

Aby móc załatwiać wiele spraw online, wystarczy założyć profil zaufany. To darmowe narzędzie, które służy do potwierdzania własnej tożsamości podczas kontaktów z wieloma organami administracji publicznej i nie tylko. Każdy może posiadać wyłącznie jeden profil, a jego utworzenie wymaga wizyty we właściwym urzędzie bądź dysponowania dostępem do bankowości elektronicznej. To niezbędne do zachowania poufności danych i zweryfikowania podstawowych informacji dotyczących konkretnej osoby. Po zakończonej sukcesem rejestracji można korzystać z szeregu opcji, które otwiera przed nami profil zaufany. Warto podkreślić, że przydaje się on zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Za jego pomocą rozliczymy się z podatku. Jednym z rodzajów zeznań podatkowych obsługiwanych online jest PIT-28 stworzony dla osób, które rozliczają się z przychodów z tytułu:

  • najmu
  • dzierżawy
  • podnajmu
  • poddzierżawy

To także formularz właściwy dla przedsiębiorców, którzy wybrali ryczałt ewidencjonowany jako formę opodatkowania. Warto mieć na uwadze, że przepisy regularnie się zmieniają. W przyszłym roku wprowadzone modyfikacje będą dotyczyły między innymi właśnie tego zeznania, dlatego rozsądnie będzie nieco wcześniej się do tego przygotować tak, by móc dopełnić formalności bez zbędnych problemów i niemiłego zaskoczenia. Jak rozliczyć PIT-28 Online w 2022 roku? Będzie nam do tego potrzebny druk w nowej wersji.

Szybkie i łatwe rozliczenie się z podatku

Pierwszym krokiem jest zalogowanie się do e-Urzędu Skarbowego. Zrobimy to właśnie przy pomocy profilu zaufanego, którym potwierdzimy tożsamość tak, by uzyskać dostęp do potrzebnych nam narzędzi. Następnie spośród wielu dostępnych formularzy elektronicznych wybieramy PIT-28 i wypełniamy go poprzez umieszczenie w nim informacji dotyczących preferowanych ulg, przychodów, wysokości obliczonego podatku ryczałtowego czy organizacji pożytku publicznego, której pragniemy przekazać 1% podatku. Cały proces jest dość intuicyjny, a ewentualne błędy szybko skorygujemy. Gdy uporamy się już z tym zadaniem, należy wysłać rozliczenie do Urzędu Skarbowego. Aby to zrobić, wystarczy kilka kliknięć myszki. W ciągu paru kolejnych minut otrzymamy Urzędowe Potwierdzenie Odbioru, które stanowi dowód dostarczenia dokumentu do stosownej jednostki i wywiązania się z obowiązku. Pamiętajmy o tym, że PIT-28 musimy złożyć do 28 lutego 2022 roku.

Czytaj Dalej
Wciśnij aby skomentować

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Podatki

Usługi księgowe – nieocenione źródło pomocy

Opublikowano

on

Czy zdarzyło Ci się kiedyś, że prowadzenie księgowości Twojej firmy stało się uciążliwe? Kadry i płace, kontrolowanie przychodów i rozchodów zaczęły stanowić dla Ciebie kłopot i śnią Ci się w najgorszych koszmarach? Jeżeli choć na jedno pytanie odpowiedziałeś “tak”, to zapraszamy do skorzystania z nieocenionej pomocy biura rachunkowego, dla którego księgowość nie stanowi tajemnic.

(więcej…)

Czytaj Dalej

Firma

Jakie dokumenty są wymagane przy darowiźnie nieruchomości?

Opublikowano

on

Jakie dokumenty są wymagane przy darowiźnie nieruchomości?

Jeżeli chcemy dokonać aktu darowizny nieruchomości i zależy nam na jego prawnym udokumentowaniu, podstawową sprawą jest zebranie wszystkich potrzebnych dokumentów. Pierwszym krokiem powinno być jednak dokładne przemyślenie sprawy. Zastanówmy się, czy stać nas na darowiznę i czy nie uszczupli ona znacznie naszego majątku – Warto pamiętać, że darowiznę powodowaną pogorszeniem się sytuacji majątkowej można odwołać tylko i wyłącznie przed jej wykonaniem, to znaczy wręczeniem czy udostępnieniem – wyjaśnia notariusz Jan Tarkowski, którego kancelaria specjalizuje się w tego typu czynnościach notarialnych. – W przypadku nieruchomości radziłbym także zastanowić się nad wyborem umowy dożywocia zamiast darowizny. W przypadku tej pierwszej właściciel ma pełne prawo mieszkać w darowanym lokalu lub budynku do końca życia oraz mieć zapewnioną opiekę. To dobra opcja zwłaszcza dla starszych osób, które często przez taki akt darowizny pozostają bez domu i bez opieki.

Następnym krokiem jest wybór notariusza. Należy pamiętać, że do agencji notarialnej rzadko kiedy można wejść z ulicy – trzeba się odpowiednio wcześniej umówić. Warto sprawdzić kilka kancelarii. Dzięki temu dowiemy się, która z nich oferuje najwyższą jakość i rzetelność, będziemy także mieli okazję zorientować się w kwestiach finansowych. W kancelariach cenniki usług mogą się od siebie różnić w zależności od wielu czynników, takich jak pozycja kancelarii na rynku. – Profesjonalny notariusz w dobrej kancelarii zada na pierwszej rozmowie sporo pytań dotyczących okoliczności towarzyszących wręczeniu darowizny. Tylko wtedy wiadomo, jakie dokładnie dokumenty są potrzebne – tłumaczy notariusz Tarkowski – Czasami jest tak, że potrzeba przedłożenia kilku dodatkowych dokumentów, aby akt darowizny doszedł do skutku. Przykładowo kiedy nabycie nieruchomości dokonało się w drodze dziedziczenia lub zasiedzenia potrzebne jest jeszcze zaświadczenie naczelnika właściwego urzędu skarbowego dotyczącego kwestii rozliczenia podatku od spadków i darowizn.

Do podstawowych i niezbędnych dokumentów, które powinniśmy mieć ze sobą już w trakcie pierwszej wizyty w kancelarii należą odpis księgi wieczystej prowadzonej dla nieruchomości, którą chcemy komuś darować. Jeżeli księga jest zapisana już w formie cyfrowej, w centralnej bazie ksiąg wieczystych, będzie można ją uzyskać w każdym sądzie rejonowym, który posiada dostęp do takiej bazy. W przeciwnym wypadku odpis można uzyskać jedynie w sądzie rejonowym, w którym ta księga jest prowadzona. Niezbędny jest oczywiście dokument potwierdzający nabycie przez nas jako darczyńców nieruchomości: może to być umowa, orzeczenie sądu lub decyzja administracyjna. Potrzebny będzie także wypis z rejestru gruntów oraz wypis z planu zagospodarowania przestrzennego (do uzyskania w Urzędzie Miasta lub Gminy). Naturalnie akt darowizny nie dojdzie do skutku, jeśli nie przedłożymy notariuszowi danych obu stron: numerów NIP, danych osobowych (imiona, nazwiska, adres zamieszkania, PESEL – najlepiej mieć ze sobą oryginały oraz kserokopie dowodów tożsamości). Kiedy chcemy darować działkę powstałą w wyniku podziału, o którym nie ma jeszcze zapisu w księdze wieczystej, prawdopodobnie będziemy musieli dostarczyć dodatkowe dokumenty. Należą do nich ostateczna decyzja o podziale nieruchomości, wykaz zmian gruntowych wykonanych przez starostwo oraz wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem mapy ewidencyjnej. Obydwa ostatnie dokumenty powinny zawierać adnotację “dokument niniejszy przeznaczony jest do dokonywania wpisu w księdze wieczystej”.

Tylko i wyłącznie po przedłożeniu notariuszowi wyżej wymienionych dokumentów, akt darowizny dochodzi do skutku i zostaje oficjalnie uprawomocniony.

Czytaj Dalej

Firma

Trendy w księgowości. W jakim kierunku warto się rozwijać

Opublikowano

on

Zawód księgowego zdecydowanie zalicza się do grona profesji z przyszłością. Nic dziwnego, specjalista od rachunkowości jak nikt inny oblicza zobowiązania podatkowe, sporządza sprawozdania finansowe według określonych standardów, przygotowuje zestawienie statystyczne itd. Praktycznie żadna firma nie może istnieć bez współpracy z dobrym biurem lub  dobrego księgowego zatrudnionego w jej strukturach. Z drugiej strony, tak jak w każdej innej branży, poza samym zdobyciem wykształcenia, księgowy musi wyróżnić się na tle licznej lokalnej konkurencji. Jak to zrobić? To proste – należy śledzić trendy i zmieniające się potrzeby społeczeństw. Poniżej przedstawiamy najciekawsze tendencje. Rozwijanie się i specjalizowanie w ich kierunku to szansa na zwrócenie uwagi potencjalnego klienta. (więcej…)

Czytaj Dalej
Reklama

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.