Nie musisz mieć bloga ani własnej strony internetowej, żeby dołączyć jako wydawca do sieci afiliacyjnej i zarabiać online! Wystarczy posiadać konto na jednym z portali społecznościowych. Influencerzy doskonale zdają sobie z tego sprawę! Ich grono rośnie dynamicznie a social media znają od podszewki. Do monetyzacji swoich kont na tych kanałach – wykorzystują właśnie afiliację! Przyjrzyjmy się najpopularniejszym portalom…
FACEBOOK
To zdecydowanie najbardziej znany portal na świecie, skupia w sobie ponad miliard użytkowników z całego globu, co dla nas oznacza szerokie grono odbiorców. W jaki sposób możemy wykorzystać go do promowania wybranego reklamodawcy? Najbardziej popularną opcją jest link partnerski. Można umieścić go w każdym poście. Oczywiście, najlepiej jest dołączyć do tego zachęcającą grafikę – sam link raczej nie skusi nikogo do wizyty w reklamowanym sklepie internetowym, bo ludzie są – w dużej mierze – wzrokowcami. Dlatego też, link partnerski umieszcza się zwykle w treści postu. Ta treść powinna sprawiać, że odbiorcy będą chcieli przejść do sklepu reklamodawcy. Efektywność takiej formy promocji polega na tym, że link partnerski stanowi wtedy jedynie uzupełnienie treści posta a nie jego cel. Warto nie zapominać również o aplikacji Messenger. Umożliwia ona dotarcie z linkiem do indywidualnego odbiorcy.

INSTAGRAM
Jest kolejnym popularnym portal społecznościowym. Korzysta z niego już ponad 700 milionów użytkowników, z czego w Polsce mamy ich ponad 2.5 miliona! Opłacalne jest więc promowanie programów partnerskich w tej aplikacji, choć trzeba robić to nieco inaczej, niż na Facebooku. Instagram pozwala na umieszczanie aktywnych linków tylko w opisie profilu, natomiast pod zdjęciami już nie. Najlepiej jest więc informować o nowym produkcie we wpisie, odsyłając przy tym swoich obserwatorów do linku zamieszczonego w BIO. Aktyny link w BIO można oczywiście dowolnie zmieniać. Dla użytkowników, których obserwatorzy przekraczają liczbę 10 000, aplikacja umożliwia dodatkowy sposób zamieszczania linków – poprzez InstaStories. Obserwatorzy mogą wtedy przejść do strony docelowej bezpośrednio z grafiki umieszczonej w InstaStory.

YOUTUBE
To platforma, która – podobnie jak Facebook – może pochwalić się ponad miliardem zarejestrowanych użytkowników. Ten kanał również jest doskonałym medium do działalności afiliacyjnej. Na YouTube linki partnerskie można wklejać w dowolnej ilości pod swoimi filmami, jak i w komentarzach. Oczywiście, najlepiej, by wynikały one z tego, co prezentowane jest w treści filmu. Takie rozwiązanie umożliwia dotarcie do szerokiego grona odbiorców, nie tylko swoich subskrybentów.

PINTEREST
Tutaj mamy medium branżowe, które skupia osoby szukające przede wszystkim inspiracji, pomysłów oraz gadżetów. Portal ten stanowi doskonałe miejsce do dzielenia się polecanymi produktami! Użytkownicy tworzą tu wirtualne tablice, do których „przypinają” znalezione przez siebie pomysły czy produkty. Każdą z tych pinezek można opisać linkiem partnerskim, który zaprowadzi użytkownika bezpośrednio do strony reklamodawcy. Linki można zamieszczać w dowolnych ilościach. Mogą one pochodzić z różnych programów partnerskich, co pozwala na dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów.

Afiliacja w mediach społecznościowych jest niezwykle efektywna i do tego łatwa – tak naprawdę, do skutecznej i przynoszącej zyski działalności, wystarczy jedynie umiejętność korzystania z linków partnerskich i – oczywiście – współpraca z osiągającą sukcesy siecią afiliacyjną, na przykład prężnie rozwijającą się webePartners.
Anna Biernacka, Content Manager w sieci afiliacyjnej webePartners.pl