Connect with us

Polecane

Ustalenie strategii cenowej – dlaczego jest tak ważne?

Opublikowano

on

ceny

Wiele firm i sklepów często lekceważy stworzenie strategii cenowej, ustalając ceny za swoje towary czy usługi „na chybił trafił”. To duży błąd, który może skończyć się poważnymi kłopotami finansowymi przedsiębiorstwa. Sprawdź zatem, dlaczego strategia cenowa to konieczne rozwiązanie dla firm.

Jak przedsiębiorcy ustalają ceny?

Firmy, które nie stosują strategii cenowych, często ustalają ceny „na chybił trafił”. Do wartości wytworzenia albo zakupu gotowego towaru zazwyczaj narzucają marżę, której wysokość jest ustalana bez sprawdzenia ceny rynkowej czy też właśnie bez określenia strategii.

Inną popularną metodą jest równanie cen produktów do cen, jakie życzy sobie konkurencja. W tym przypadku przedsiębiorca dość optymistycznie zakłada, że konkurencja posiada lepszą wiedzę niż on sam, a w związku z tym na pewno wie co robi w kwestii ustalenia ceny.

Dlaczego warto stworzyć strategię cenową?

Wymienione wyżej „metody” nie są właściwe i mogą skończyć się dużymi problemami finansowymi firmy. Bez koniecznej analizy nie wiadomo przecież, czy wymyślona marża zawsze pozwoli na osiągnięcie zysku albo czy konkurencja rzeczywiście wie, co robi w kwestii cen. Strategia cenowa powinna być zawsze starannie przemyślana przez przedsiębiorcę i dopasowana do specyfikacji jego biznesu oraz możliwości finansowych marki.

Stosowanie strategii cenowej jest istotne z kilku powodów. Przede wszystkim odpowiednio dostosowana do warunków rynkowych strategia cenowa daje większe szanse przedsiębiorstwu na utrzymanie przy sobie klientów, a jednocześnie zdobywanie nowych.

Ponadto metoda ta pozwala uniknąć podejmowania decyzji chaotycznych i nieprzemyślanych. Staranne zaplanowanie strategii cenowej zwiększa skuteczność działań, a w efekcie polepsza szanse na osiągnięcie założonych celów przez markę. Poziomy cen i cele biznesowe są zresztą mocno ze sobą powiązane. Zwykle bowiem firma dąży do opracowania długofalowej strategii kreowania wizerunku i koncentrowania się na osiągnięciu dochodów w dłuższym terminie, ewentualnie maksymalizacji krótkoterminowych zysków.

Podjęcie decyzji o wyborze konkretnej strategii cenowej to także możliwość wpływania na określony wizerunek marki. Na przykład, poprzez ustalenie dość wysokich cen produktów przy jednoczesnym budowaniu wizerunku towarów jako luksusowych, pozwala stworzyć image firmy elitarnej, w której wyższa jakość produktu wiąże się z wysokimi cenami. W przypadku niskich cen firma kreuje natomiast swój wizerunek jako marki przystępnej cenowo oraz przeznaczonej dla większej grupy odbiorców.

Czytaj Dalej
Wciśnij aby skomentować

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Polecane

Jaki jest zakres usług księgowych?

Opublikowano

on

uslugi ksiegowe

Zakres usług księgowych obejmuje wiele działań związanych z zarządzaniem finansami i dokumentacją finansową firm oraz osób prywatnych. Księgowość to dziedzina, która odgrywa istotną rolę w prowadzeniu biznesu i zapewnia transparentność oraz zgodność z przepisami prawnymi.  (więcej…)

Czytaj Dalej

Polecane

Obsługa sklepów internetowych – o czym warto pamiętać?

Opublikowano

on

sklepy internetowe

Sklepy internetowe stały się niezwykle popularne w ostatnich latach, umożliwiając klientom wygodne i szybkie zakupy online. Jednak sukces prowadzenia sklepu internetowego zależy nie tylko od atrakcyjnej oferty produktów, ale także od właściwej obsługi i zarządzania.  (więcej…)

Czytaj Dalej

Polecane

Obsługa księgowa spółek – dlaczego warto się na nią zdecydować?

Opublikowano

on

ksiegowa obsluga firm

Obsługa księgowa spółek odgrywa kluczową rolę we współczesnym świecie biznesu. Właściwe prowadzenie i zarządzanie finansami jest niezwykle istotne dla każdej organizacji, bez względu na jej rozmiar czy branżę. (więcej…)

Czytaj Dalej

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.