Connect with us

Polecane

Ustalenie strategii cenowej – dlaczego jest tak ważne?

Opublikowano

on

ceny

Wiele firm i sklepów często lekceważy stworzenie strategii cenowej, ustalając ceny za swoje towary czy usługi „na chybił trafił”. To duży błąd, który może skończyć się poważnymi kłopotami finansowymi przedsiębiorstwa. Sprawdź zatem, dlaczego strategia cenowa to konieczne rozwiązanie dla firm.

Jak przedsiębiorcy ustalają ceny?

Firmy, które nie stosują strategii cenowych, często ustalają ceny „na chybił trafił”. Do wartości wytworzenia albo zakupu gotowego towaru zazwyczaj narzucają marżę, której wysokość jest ustalana bez sprawdzenia ceny rynkowej czy też właśnie bez określenia strategii.

Inną popularną metodą jest równanie cen produktów do cen, jakie życzy sobie konkurencja. W tym przypadku przedsiębiorca dość optymistycznie zakłada, że konkurencja posiada lepszą wiedzę niż on sam, a w związku z tym na pewno wie co robi w kwestii ustalenia ceny.

Dlaczego warto stworzyć strategię cenową?

Wymienione wyżej „metody” nie są właściwe i mogą skończyć się dużymi problemami finansowymi firmy. Bez koniecznej analizy nie wiadomo przecież, czy wymyślona marża zawsze pozwoli na osiągnięcie zysku albo czy konkurencja rzeczywiście wie, co robi w kwestii cen. Strategia cenowa powinna być zawsze starannie przemyślana przez przedsiębiorcę i dopasowana do specyfikacji jego biznesu oraz możliwości finansowych marki.

Stosowanie strategii cenowej jest istotne z kilku powodów. Przede wszystkim odpowiednio dostosowana do warunków rynkowych strategia cenowa daje większe szanse przedsiębiorstwu na utrzymanie przy sobie klientów, a jednocześnie zdobywanie nowych.

Ponadto metoda ta pozwala uniknąć podejmowania decyzji chaotycznych i nieprzemyślanych. Staranne zaplanowanie strategii cenowej zwiększa skuteczność działań, a w efekcie polepsza szanse na osiągnięcie założonych celów przez markę. Poziomy cen i cele biznesowe są zresztą mocno ze sobą powiązane. Zwykle bowiem firma dąży do opracowania długofalowej strategii kreowania wizerunku i koncentrowania się na osiągnięciu dochodów w dłuższym terminie, ewentualnie maksymalizacji krótkoterminowych zysków.

Podjęcie decyzji o wyborze konkretnej strategii cenowej to także możliwość wpływania na określony wizerunek marki. Na przykład, poprzez ustalenie dość wysokich cen produktów przy jednoczesnym budowaniu wizerunku towarów jako luksusowych, pozwala stworzyć image firmy elitarnej, w której wyższa jakość produktu wiąże się z wysokimi cenami. W przypadku niskich cen firma kreuje natomiast swój wizerunek jako marki przystępnej cenowo oraz przeznaczonej dla większej grupy odbiorców.

Czytaj Dalej
Wciśnij aby skomentować

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Polecane

Czy oklejanie witryn to skuteczny sposób na reklamę?

Opublikowano

on

dobry sposob na reklame

Umieszczenie atrakcyjnej reklamy na witrynach budynku firmowego to jeden z najskuteczniejszych sposobów na bezpośrednie zwrócenie uwagi Klienta i wyróżnienie swoich produktów i usług na tle innych obiektów w mieście. Taka forma reklamy przyczynia się do tworzenia wizerunku firmy, dlatego warto zadbać o jej odpowiedni wygląd i treść. (więcej…)

Czytaj Dalej

Polecane

Firmowe turnieje sportowe jako sposób na integrację

Opublikowano

on

turnieje sportowe w pracy

W zdrowym ciele zdrowy duch – z prawdziwości tej maksymy zdaje sobie sprawę coraz więcej firm. Starają się one zadbać o kondycję fizyczną pracowników, najczęściej zapewniając im karty sportowe. Istnieją jednak inne sposoby na zadbanie o zdrowie pracowników, które pozwalają jednocześnie ich zintegrować, takie jak firmowe turnieje sportowe. Dlaczego warto je organizować i jak się do tego zabrać? (więcej…)

Czytaj Dalej

Polecane

Jak znaleźć pracę w IT? Jakie kompetencje będą Ci potrzebne?

Opublikowano

on

praca w it jakie kompetencje

Obecnie na rynku jest ogromne zapotrzebowanie na programistów oraz inne osoby pracujące w szeroko pojętej branży IT. Nic więc dziwnego, że wiele osób widzi tam szansę na własny rozwój oraz na wysokie zarobki. Większość firm potrzebuje głównie doświadczonych specjalistów. Mimo to coraz częściej takie przedsiębiorstwa są gotowe na zatrudnienie osób, które posiadają podstawową wiedzę i umiejętności oraz chęć uczenia się nowych rzeczy. Jakie kompetencje są potrzebne i w jaki sposób znaleźć tam pracę? Podpowiadamy. (więcej…)

Czytaj Dalej

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.