Connect with us

Firma

54-proc. wzrost zysku UNIQA Polska

Opublikowano

on

Wynik finansowy brutto spółek UNIQA w Polsce wzrósł o 54 proc. i wyniósł 30,245 mln zł po III kwartałach 2014 r. Wpływ na poprawę wyniku miała m.in. racjonalna polityka oceny ryzyka oraz aktywne zarządzanie poziomem kosztów. Z kolei spadek składki przypisanej brutto sięgnął łącznie 14 proc., do 992,180 mln zł. Jest to głównie efekt wojny cenowej w ubezpieczeniach komunikacyjnych i zmniejszenia sprzedaży ubezpieczeń życiowych ze składką jednorazową.

UNIQA TU

Po trzech kwartałach 2014 r. UNIQA TU w dalszym ciągu notowała wzrosty w najbardziej rentownych liniach biznesowych. Dzięki konsekwentnemu rozwojowi sprzedaży ubezpieczeń korporacyjnych składka przypisana w sektorze ubezpieczeń ogniowych wzrosła o 9,8 proc. Trzeci kwartał był okresem bardzo dynamicznego wzrostu sprzedaży nowego produktu mieszkaniowego „Twój DOM Plus”, wprowadzonego w lutym tego roku. Składka przypisana z tej linii wzrosła po 3 kwartałach o 12,2 proc., a w samym 3. kwartale o 19,1 proc. Wzrosty zanotowała również w obszarze ubezpieczeń assistance (5,8 proc.), finansowych (4,6 proc.) oraz w ubezpieczeniach kredytu – typu PPI (15 proc.) skierowanych do sektora bancassurance.

W dalszym ciągu zmniejszeniu ulega przypis w obszarach rynku najsilniej objętych konkurencją cenową – głównie w ubezpieczeniach komunikacyjnych (-8,9 proc.), których rynek w pierwszych 9 miesiącach 2014 r. notuje spadki sprzedaży na poziomie – 3,5 proc.

– Nie obniżyliśmy cen taryfowych ubezpieczeń komunikacyjnych. Nie bierzemy udziału w wojnie cenowej. Spadek przypisu jest w tej sytuacji naturalny. Najważniejsza jest dla nas rentowność, a spadki w komunikacji rekompensujemy wzrostem sprzedaży innych ubezpieczeń majątkowych – mówi Andrzej Jarczyk, prezes UNIQA Polska.

Spółka konsekwentnie prowadzi racjonalną politykę cenową opartą na oferowaniu produktów w cenie zapewniającej pokrycie ponoszonego ryzyka ubezpieczeniowego oraz na eliminacji z portfela ryzyk o najwyższej szkodowości.

– Klienci wykorzystują panującą na rynku wojnę cenową i negocjują niższe składki. Równocześnie wielu z nich wnioskuje o utrzymanie dotychczasowej ceny rozszerzając listę ryzyk, za które odpowiada ubezpieczyciel. W tej sytuacji w przyszłym roku można spodziewać się obniżenia rentowności branży z tytułu wyższej szkodowości wygenerowanej przez zwiększoną odpowiedzialność ubezpieczycieli jak i spadek średniej ceny – mówi Andrzej Jarczyk.

UNIQA TU zanotowała spadek składki przypisanej brutto na poziomie 4,5 proc. (wynikający głównie z ubezpieczeń komunikacyjnych). Zebrała po trzech kwartałach 2014 r. składkę w kwocie 818,070 mln zł (I-IX 2013: 856,982 mln zł). W samym 3. kwartale 2014 r. składka przypisana brutto spadła o 1,9 proc. Zysk spółki przed opodatkowaniem wyniósł 26,864 mln zł (17,781 mln zł) po 3 kwartałach. I jest to rezultat o ponad 50 proc. lepszy od osiągniętego w analogicznym okresie roku ubiegłego.

– Wpływ na tak dynamiczny wzrost zysków ma racjonalna polityka oceny ryzyka, konsekwentne eliminowanie z portfela najbardziej szkodowych umów oraz aktywne zarządzanie poziomem kosztów. Łączny poziom kosztów akwizycji i administracji był po trzech kwartałach o 5,8 proc. niższy niż rok wcześniej – komentuje Andrzej Jarczyk.

Na poprawę wyniku finansowego wpływ ma również zmiana struktury portfela (udział ubezpieczeń komunikacyjnych w łącznej składce zmniejszył się po 3 kwartałach 2014 r. do 47,4 proc. w porównaniu z 50,1 proc. rok wcześniej), wzrost wyniku z działalności lokacyjnej, osiągnięty pomimo niskich stóp procentowych, oraz ciągła optymalizacja procesu inkasa składki pozwalająca na zmniejszenie poziomu tworzonych rezerw na nieściągalne należności.

UNIQA TU na Życie

Spółka w pierwszych trzech kwartałach 2014 r. dynamicznie rozwijała sprzedaż produktów ze składką regularną przy jednoczesnym obniżaniu poziomu składki z produktów ze składką jednorazową. Łączna wartość składki przypisanej w okresie styczeń-wrzesień 2014 r. wyniosła 174,110 mln zł (I-IX 2013: 298,342 mln zł). Wskaźnik wzrostu składki regularnej w analizowanym okresie 2014 r. w porównaniu z analogicznym okresem 2013 r. wyniósł 14,1 proc., co oznacza przypis w kwocie 79,0 mln zł.

– Jest to wzrost znacznie przekraczający rynkowy, który według danych po drugim kwartale 2014 r. wyniósł tylko 3,1 proc. – mówi prezes UNIQA.

Najszybciej rośnie przypis z ubezpieczeń typu unit-linked, gdzie wskaźnik wzrostu wynosi 63 proc. Dynamiczny rozwój można zaobserwować również w przypadku innych linii produktowych, w tym ubezpieczeń grupowych (12 proc.) oraz podobny poziom wzrostu uzyskano w przypadku terminowego ubezpieczenia na życie. W strukturze portfela ubezpieczeń ze składką regularną dominowały ubezpieczenia grupowe, których udział w portfelu na koniec września 2014 r. wyniósł 56 proc.

– Ubezpieczenia grupowe są głównym motorem wzrostu i liczymy, że nadal tak będzie. We wrześniu wprowadziliśmy nowy produkt – Bezpieczna Przyszłość i tylko w pierwszym miesiącu sprzedaliśmy 50 polis. Wystartowaliśmy także ze sprzedażą ubezpieczeń grupowych w ramach przetargów publicznych i wchodzimy w sprzedaż u brokerów. Rozwijamy również intensywnie terminowe ubezpieczenia na życie – mówi Andrzej Jarczyk. – Obserwujemy bowiem coraz większe zainteresowanie klientów produktami ochronnymi.

Produkty ze składką jednorazową przyniosły spółce 95,1 mln zł przypisu w okresie styczeń-wrzesień 2014 r. Zmniejszenie składki jednorazowej odzwierciedla tendencje obserwowane dla rynku ubezpieczeń (według danych po drugim kwartale 2014 r. rynek składki jednorazowej zanotował spadek o ponad 25 proc. w odniesieniu do analogicznego okresu roku poprzedniego).

Dynamiczny rozwój sprzedaży produktów ze składką regularną oraz ścisła kontrola poziomu ponoszonych kosztów przyczyniły się do osiągnięcia oczekiwanego wyniku finansowego. Zysk finansowy brutto UNIQA TU na Życie za pierwsze trzy kwartały 2014 r. wyniósł 3,381 mln zł (I-IX 2013: 1,887 mln zł).

Czytaj Dalej
Wciśnij aby skomentować

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Firma

Faktoring a biała lista podatników VAT

Opublikowano

on

W 2019 roku została wprowadzona biała lista podatników VAT. Jej celem jest ułatwienie weryfikacji kontrahentów pod względem aktualności ich danych. Jednak przedsiębiorstwa, które chciałaby korzystać z faktoringu, często mają w związku z nią wiele wątpliwości. Czym dokładnie jest biała lista podatników VAT i jak wpływa na faktoring? Podpowiadamy.

Czym jest biała lista podatków VAT?

Biała lista podatników VAT została wprowadzona 1 września 2019 roku. Jest to wykaz, który dostępny jest na stronie internetowej Ministerstwa Finansów, a także CIDG. Jej celem jest uszczelnienie systemu podatkowego VAT, a także zlikwidowanie oszustw podatkowych. Każda firma przed dokonaniem jakiejkolwiek płatności zobowiązana jest do sprawdzenia, czy jej kontrahent jest czynnym podatnikiem VAT.

Na liście tej można znaleźć numer rachunku firmowego podatnika, a także inne dane dotyczące przedsiębiorstwa, takie jak nazwa firmy, NIP, REGON, KRS, adres siedziby, dane wspólników i osób wchodzących w skład zarządu spółki, daty rejestracji, wykreślenia i przywrócenia do rejestru i wiele innych. Zgodnie z ustawą przedsiębiorstwo jest zobowiązane do uiszczenia płatności wyłącznie na rachunek kontrahenta, który widnieje w tym rejestrze.

Faktoring a biała lista

Faktoring a biała lista – wiele osób zadaje sobie pytanie, co trzeba w tej kwestii wiedzieć. W przypadku faktoringu jawnego i odwrotnego biała lista podatników VAT nie wpłynęła w znaczący sposób na realizację tej usługi. Jednak przedsiębiorcy zobowiązani są do weryfikacji rachunków, na które przelewają środki. W przypadku stałej współpracy z danym kontrahentem nie można umieścić jego numeru w systemie księgowym, tylko przed każdym dokonaniem płatności, należy go ponownie zweryfikować.

W przypadku faktoringu jawnego firma przelewa środki finansowe na rachunek kontrahenta, który widnieje na białej liście podatników. Klient przedsiębiorstwa faktoringowego nie musi jednak sprawdzać jego numeru, ponieważ dokonuje on zapłaty na rachunek firmy faktoringowej i to ona musi zweryfikować na białej liście numer, na który zostaną przelane środki.

Istotne zmiany zaszły natomiast w przypadku faktoringu cichego. Jego istota polega na tym, że płatnik nie jest informowany o tym, że płatności są objęte faktoringiem. Po wprowadzeniu białej listy udzielenie faktoringu niejawnego na podstawie rachunku cesyjnego nie jest już możliwe. Z tego powodu funkcjonuje ono na innych zasadach. Między firmą faktoringową, a faktorantem zachodzą więc ustalenia zgodnie z którymi zobowiązuje się on do spłaty zobowiązania na numer rachunku faktora, zaraz po otrzymaniu płatności od swojego kontrahenta.

Czytaj Dalej

Firma

Nadanie paczki: e-commerce i usługi indywidualne

Opublikowano

on

przesylki

przesylkiBranża e-commerce w ostatnich latach rozwija się bardzo szybko. Ogromny wpływ miała na to pandemia koronawirusa, która sprawiła, że konsumenci zaczęli zamawiać coraz więcej rzeczy online. Wśród aspektów, na które klienci zwracają uwagę, wybierając sklep internetowy, są m.in. oferowane metody dostawy. Dla konsumenta ważne jest, by paczka dotarła do niego przede szybko, a jej wysyłka nie kosztowała zbyt wiele. W artykule wyjaśniamy, jak zorganizować wysyłkę w sklepie internetowym. (więcej…)

Czytaj Dalej

Firma

Handel elektroniczny – jak zacząć?

Opublikowano

on

zamowienia

Dostępność globalnej sieci ułatwia i pozwala na działanie przedsiębiorstw różnej wielkości, wprowadzając ich działalność na zupełnie nowy poziom pracy z klientem. Handel elektroniczny stał się w pełni konkurencyjny dla sprzedaży stacjonarnej zarówno z perspektywy klienta, jak i przedsiębiorcy. Rozpoczęcie sprzedaży internetowej to całkiem prosty proces, który może okazać się problematyczny dopiero jakiś czas od startu, kiedy działalność trzeba utrzymać na rynku przy stosunkowo stabilnych przychodach, ciągłym rozwoju i poszerzającej się bazie klientów. (więcej…)

Czytaj Dalej
Reklama

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.