Connect with us

Firma

54-proc. wzrost zysku UNIQA Polska

Opublikowano

on

Wynik finansowy brutto spółek UNIQA w Polsce wzrósł o 54 proc. i wyniósł 30,245 mln zł po III kwartałach 2014 r. Wpływ na poprawę wyniku miała m.in. racjonalna polityka oceny ryzyka oraz aktywne zarządzanie poziomem kosztów. Z kolei spadek składki przypisanej brutto sięgnął łącznie 14 proc., do 992,180 mln zł. Jest to głównie efekt wojny cenowej w ubezpieczeniach komunikacyjnych i zmniejszenia sprzedaży ubezpieczeń życiowych ze składką jednorazową.

UNIQA TU

Po trzech kwartałach 2014 r. UNIQA TU w dalszym ciągu notowała wzrosty w najbardziej rentownych liniach biznesowych. Dzięki konsekwentnemu rozwojowi sprzedaży ubezpieczeń korporacyjnych składka przypisana w sektorze ubezpieczeń ogniowych wzrosła o 9,8 proc. Trzeci kwartał był okresem bardzo dynamicznego wzrostu sprzedaży nowego produktu mieszkaniowego „Twój DOM Plus”, wprowadzonego w lutym tego roku. Składka przypisana z tej linii wzrosła po 3 kwartałach o 12,2 proc., a w samym 3. kwartale o 19,1 proc. Wzrosty zanotowała również w obszarze ubezpieczeń assistance (5,8 proc.), finansowych (4,6 proc.) oraz w ubezpieczeniach kredytu – typu PPI (15 proc.) skierowanych do sektora bancassurance.

W dalszym ciągu zmniejszeniu ulega przypis w obszarach rynku najsilniej objętych konkurencją cenową – głównie w ubezpieczeniach komunikacyjnych (-8,9 proc.), których rynek w pierwszych 9 miesiącach 2014 r. notuje spadki sprzedaży na poziomie – 3,5 proc.

– Nie obniżyliśmy cen taryfowych ubezpieczeń komunikacyjnych. Nie bierzemy udziału w wojnie cenowej. Spadek przypisu jest w tej sytuacji naturalny. Najważniejsza jest dla nas rentowność, a spadki w komunikacji rekompensujemy wzrostem sprzedaży innych ubezpieczeń majątkowych – mówi Andrzej Jarczyk, prezes UNIQA Polska.

Spółka konsekwentnie prowadzi racjonalną politykę cenową opartą na oferowaniu produktów w cenie zapewniającej pokrycie ponoszonego ryzyka ubezpieczeniowego oraz na eliminacji z portfela ryzyk o najwyższej szkodowości.

– Klienci wykorzystują panującą na rynku wojnę cenową i negocjują niższe składki. Równocześnie wielu z nich wnioskuje o utrzymanie dotychczasowej ceny rozszerzając listę ryzyk, za które odpowiada ubezpieczyciel. W tej sytuacji w przyszłym roku można spodziewać się obniżenia rentowności branży z tytułu wyższej szkodowości wygenerowanej przez zwiększoną odpowiedzialność ubezpieczycieli jak i spadek średniej ceny – mówi Andrzej Jarczyk.

UNIQA TU zanotowała spadek składki przypisanej brutto na poziomie 4,5 proc. (wynikający głównie z ubezpieczeń komunikacyjnych). Zebrała po trzech kwartałach 2014 r. składkę w kwocie 818,070 mln zł (I-IX 2013: 856,982 mln zł). W samym 3. kwartale 2014 r. składka przypisana brutto spadła o 1,9 proc. Zysk spółki przed opodatkowaniem wyniósł 26,864 mln zł (17,781 mln zł) po 3 kwartałach. I jest to rezultat o ponad 50 proc. lepszy od osiągniętego w analogicznym okresie roku ubiegłego.

– Wpływ na tak dynamiczny wzrost zysków ma racjonalna polityka oceny ryzyka, konsekwentne eliminowanie z portfela najbardziej szkodowych umów oraz aktywne zarządzanie poziomem kosztów. Łączny poziom kosztów akwizycji i administracji był po trzech kwartałach o 5,8 proc. niższy niż rok wcześniej – komentuje Andrzej Jarczyk.

Na poprawę wyniku finansowego wpływ ma również zmiana struktury portfela (udział ubezpieczeń komunikacyjnych w łącznej składce zmniejszył się po 3 kwartałach 2014 r. do 47,4 proc. w porównaniu z 50,1 proc. rok wcześniej), wzrost wyniku z działalności lokacyjnej, osiągnięty pomimo niskich stóp procentowych, oraz ciągła optymalizacja procesu inkasa składki pozwalająca na zmniejszenie poziomu tworzonych rezerw na nieściągalne należności.

UNIQA TU na Życie

Spółka w pierwszych trzech kwartałach 2014 r. dynamicznie rozwijała sprzedaż produktów ze składką regularną przy jednoczesnym obniżaniu poziomu składki z produktów ze składką jednorazową. Łączna wartość składki przypisanej w okresie styczeń-wrzesień 2014 r. wyniosła 174,110 mln zł (I-IX 2013: 298,342 mln zł). Wskaźnik wzrostu składki regularnej w analizowanym okresie 2014 r. w porównaniu z analogicznym okresem 2013 r. wyniósł 14,1 proc., co oznacza przypis w kwocie 79,0 mln zł.

– Jest to wzrost znacznie przekraczający rynkowy, który według danych po drugim kwartale 2014 r. wyniósł tylko 3,1 proc. – mówi prezes UNIQA.

Najszybciej rośnie przypis z ubezpieczeń typu unit-linked, gdzie wskaźnik wzrostu wynosi 63 proc. Dynamiczny rozwój można zaobserwować również w przypadku innych linii produktowych, w tym ubezpieczeń grupowych (12 proc.) oraz podobny poziom wzrostu uzyskano w przypadku terminowego ubezpieczenia na życie. W strukturze portfela ubezpieczeń ze składką regularną dominowały ubezpieczenia grupowe, których udział w portfelu na koniec września 2014 r. wyniósł 56 proc.

– Ubezpieczenia grupowe są głównym motorem wzrostu i liczymy, że nadal tak będzie. We wrześniu wprowadziliśmy nowy produkt – Bezpieczna Przyszłość i tylko w pierwszym miesiącu sprzedaliśmy 50 polis. Wystartowaliśmy także ze sprzedażą ubezpieczeń grupowych w ramach przetargów publicznych i wchodzimy w sprzedaż u brokerów. Rozwijamy również intensywnie terminowe ubezpieczenia na życie – mówi Andrzej Jarczyk. – Obserwujemy bowiem coraz większe zainteresowanie klientów produktami ochronnymi.

Produkty ze składką jednorazową przyniosły spółce 95,1 mln zł przypisu w okresie styczeń-wrzesień 2014 r. Zmniejszenie składki jednorazowej odzwierciedla tendencje obserwowane dla rynku ubezpieczeń (według danych po drugim kwartale 2014 r. rynek składki jednorazowej zanotował spadek o ponad 25 proc. w odniesieniu do analogicznego okresu roku poprzedniego).

Dynamiczny rozwój sprzedaży produktów ze składką regularną oraz ścisła kontrola poziomu ponoszonych kosztów przyczyniły się do osiągnięcia oczekiwanego wyniku finansowego. Zysk finansowy brutto UNIQA TU na Życie za pierwsze trzy kwartały 2014 r. wyniósł 3,381 mln zł (I-IX 2013: 1,887 mln zł).

Czytaj Dalej
Wciśnij aby skomentować

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Firma

Korzyści płynące z usług agencji pracy?

Opublikowano

on

Czym jest agencja pracy?

Jest to niepubliczna jednostka organizacyjna, która świadczy usługi w zakresie pośrednictwa pracy w kraju oraz za granicą. Wszystkie legalne agencje posiadają certyfikat marszałka województwa właściwego dla siedziby agencji, który jest potwierdzeniem wpisu do rejestru podmiotów prowadzących agencję zatrudnienia. Certyfikat wydaje się na okres 1 roku. Czy chcemy skorzystać z danej agencji pracy to nasza sprawa indywidualna. Jednak wiele firm w celu zmniejszenia kosztów korzysta z usług agencji pracy. Ma to wiele zalet np. takie jak zmniejszenie kosztów w temacie wypłat pracowników, bo firma nie musi zatrudniać dodatkowych osób do przeprowadza rekrutacji w celu zatrudnienia kogoś, dana działalność, firma, mając mniej pracy na głowie może być bardziej elastyczna i dostosować się do potrzeby każdego klienta nie zapominając przy tym o rodzinie i znajomych, dla których też znajdzie się czas. Szef firmy może dobrać taką agencję, która będzie się specjalizowała w dziedzinie, branży, do której zatrudniani są pracownicy dzięki temu będziemy mieć pewność, że zatrudnione osoby mają doświadczenie, oraz ukończone jakieś kursy, oraz szkolenia. Firma ma też ciągłość w zatrudnianiu pracowników oraz czas przeprowadzanej rekrutacji jest krótszy. 

Czym jest praca tymczasowa?

Zgodnie z artykułem 2 aktu prawnego praca tymczasowa definiowana jest jako wykonywanie na rzecz danego pracodawcy przez okres nie dłuższy niż we wskazanej ustawie zadań, które spełniają pewne kryteria:

  • Praca ma charakter sezonowy/okresowy/doraźny
  • Termin jej wykonania przez pracownika zatrudnionego przez pracodawcę nie byłby możliwy, albo nie należy do jego obowiązku. 

Praca tymczasowa, więc nie posiada wszystkich cech typowej pracy. Zatrudniającym jest tutaj agencja pracy tymczasowej. Umowa, która jest tutaj zawierana to często jest to umowa o pracę na czas określony lub umowa na zlecenie też na czas określony. Osoby młodociane do tego typu prac zatrudniani są na okres 3 miesięcy. Po tym czasie pracodawca może podziękować nam za wykonaną pracę lub przedłużyć naszą umowę na kolejne miesiące. 

To właśnie firmy takie jak między innymi agencja pracy z Wrocławia odpowiada za zatrudnianie pracowników do prac tymczasowych np. do firm, które potrzebują prac do rąk na magazynach, liniach na hali lub np. w małych sklepikach, drogeriach itp. Często tego typu praca jest to praca fizyczna, a nie umysłowa przy biurku komputerze. W momencie gdy jesteśmy zatrudnieni przez agencje pracy osoba zatrudniająca odpowiada za nasze wynagrodzenie więc staje się ona w momencie podpisania umowy naszym szefem. Jeśli jest to praca na magazynie czy na linii to mamy do czynienia w tym przypadku także z kierownikiem hali, który pracuje na danej zmianie.

 

 

Źródło: Artykuł partnerski

 

Czytaj Dalej

Firma

Cięcie strumieniem wody

Opublikowano

on

Jeżeli zastanawiasz się, w jaki sposób szybko i efektywnie ciąć metal, jak i inne tworzywa to powinna zainteresować Cię technologia wykorzystująca cięcie strumieniem wody. Technologia ta wykorzystuje sprężoną pod wysokim ciśnieniem wodę, która ukierunkowana na tworzywo za pomocą specjalnej dyszy z łatwością przecina niemal każdy dowolny materiał. Jest to możliwe między innymi dlatego, że podczas cięcia wodą, materiał poddawany obróbce nie nagrzewa się, co znacząco zwiększa zakres materiałów, które można obrabiać za pomocą strumienia wody.

(więcej…)

Czytaj Dalej

Firma

Przenosimy biznes do sieci – gotowy sklep pod klucz!

Opublikowano

on

Codziennie w samej Polsce powstaje od kilku do nawet kilkuset sklepów internetowych. Ich właścicielami są zarówno młodzi przedsiębiorcy, jak i doświadczeni wyjadacze. Skąd taka koniunktura? To bardzo proste, wiele osób zaczyna w końcu zdawać sobie sprawę z tego, że przeniesienie biznesu do sieci to już nie tylko wielka szansa, ale praktycznie obowiązek, którego prędzej czy później będziemy musieli dopełnić. Jak się do tego zabrać? Metod jest wiele, ale my poruszymy dwie najbardziej oczywiste – wykorzystanie darmowych szablonów i zakup gotowego sklepu pod klucz.

(więcej…)

Czytaj Dalej
Reklama

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.