Connect with us

Firma

Audytor wewnętrzny – kto to taki?

Opublikowano

on

Audytor wewnętrzny

Żyjemy w czasach, w których zarówno duże korporacje, jak i regionalne małe przedsiębiorstwa chcą mieć pewność, że ich działania przebiegają prawidłowo. Dlatego wiele aspektów ich działania poddawanych jest monitorowaniu i analizie.

Dodatkowo coraz popularniejsze stają się różnego rodzaju certyfikacje, które wymagają okresowego sprawdzenia, czy procedury wewnętrzne są wykonywane zgodnie z wyznaczonymi standardami. Wobec tak dużej potrzeby wykonywania kontroli,  rośnie zainteresowanie zawodem audytora wewnętrznego.

Kim jest audytor wewnętrzny?

Audytor wewnętrzny to osoba zajmująca się kontrolą jednostki, w której jest zatrudniona. Najważniejsze zadania na tym stanowisku to planowanie, realizowanie oraz raportowanie wyników audytów. Obecnie najpopularniejsza jest certyfikacja organizacji pod kątem Systemów Zarządzania Jakością, w związku z czym najwięcej audytorów specjalizuje się w normie ISO 9001.

Wymagania na stanowisku audytora wewnętrznego

Osoba pełniąca rolę audytora powinna przejść odpowiednie szkolenie potwierdzające niezbędne kwalifikacje. Podczas takiego przygotowania kandydat zdobywa wiedzę z zakresu wymagań określonej normy oraz metodyki wykonywania zadań związanych z kontrolą. Po każdej części teoretycznej wykonywane są również ćwiczenia praktyczne przygotowujące do pracy. Poza kwalifikacjami twardymi, czyli wiedzą i umiejętnościami audytorskimi ważne są także kwalifikacje miękkie. Audytor powinien odznaczać się dokładnością i wnikliwością, a jednocześnie umieć patrzeć na firmę z różnych perspektyw. W tej pracy bardzo ważne są także umiejętności komunikacyjne, zarówno w trakcje przeprowadzania audytu, jak i podczas sporządzania raportów oraz wyznaczania obszarów do poprawy.

Znaczenie audytu wewnętrznego dla firmy

Audyt wewnętrzny jest niezbędny w jednostkach, które ubiegają się o certyfikację. Przeprowadzając takie kontrole firma może szybko zweryfikować, czy jej działanie jest zgodne z wymogami. Dzięki pracy audytora wewnętrznego zewnętrzne kontrole przebiegają sprawniej i są mniej stresujące.

Czytaj Dalej
Wciśnij aby skomentować

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Firma

Nadanie paczki: e-commerce i usługi indywidualne

Opublikowano

on

przesylki

przesylkiBranża e-commerce w ostatnich latach rozwija się bardzo szybko. Ogromny wpływ miała na to pandemia koronawirusa, która sprawiła, że konsumenci zaczęli zamawiać coraz więcej rzeczy online. Wśród aspektów, na które klienci zwracają uwagę, wybierając sklep internetowy, są m.in. oferowane metody dostawy. Dla konsumenta ważne jest, by paczka dotarła do niego przede szybko, a jej wysyłka nie kosztowała zbyt wiele. W artykule wyjaśniamy, jak zorganizować wysyłkę w sklepie internetowym. (więcej…)

Czytaj Dalej

Firma

Handel elektroniczny – jak zacząć?

Opublikowano

on

zamowienia

Dostępność globalnej sieci ułatwia i pozwala na działanie przedsiębiorstw różnej wielkości, wprowadzając ich działalność na zupełnie nowy poziom pracy z klientem. Handel elektroniczny stał się w pełni konkurencyjny dla sprzedaży stacjonarnej zarówno z perspektywy klienta, jak i przedsiębiorcy. Rozpoczęcie sprzedaży internetowej to całkiem prosty proces, który może okazać się problematyczny dopiero jakiś czas od startu, kiedy działalność trzeba utrzymać na rynku przy stosunkowo stabilnych przychodach, ciągłym rozwoju i poszerzającej się bazie klientów. (więcej…)

Czytaj Dalej

Firma

Jakie gadżety pomogą Ci zareklamować swoją działalność?

Opublikowano

on

Powerbank Glencore grawer logo na skórze

Reklama to jeden z najważniejszych obszarów naszej działalności gospodarczej. Bez pokazania światu swojej usługi lub produktu w atrakcyjny sposób, nie będziemy mieć szans na sprzedaż. Dzisiejsze technologie dają nam nieskończone możliwości, ale jednocześnie stwarzają wyzwanie. Właściwe korzystanie z reklamy jest niezwykle trudne, i często zniechęcamy się, nie widząc szybkich efektów. Każdy z nas planując wydatki musi wygospodarować właściwą ilość gotówki przeznaczoną na marketing. Co wybrać, by nasza reklama przynosiła skutek? Jakie nośniki reklamy lubią klienci, a co traktują jako niechciane czy nachalne? (więcej…)

Czytaj Dalej
Reklama

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.