Connect with us

Porady

Czy sprzedaż olejków eterycznych może być biznesem?

Opublikowano

on

Olejki, Eteryczne

Olejki eteryczne, czyli czynne substancje znajdujące się w roślinach stają się coraz częściej przedmiotem zainteresowania Polaków. Wynika to z faktu, że wiele osób ukierunkowanych jest na naturalne metody wspomagania leczenia różnych chorób. Dlatego sprzedaż olejków eterycznych jako podstawy w aromaterapii jest dobrym pomysłem na biznes. Aromaterapia w Polsce staje się popularna, co oznacza, że warto podjąć się prowadzenia sklepu z asortymentem do tego przeznaczonym.

Popularność olejków eterycznych

Wartość globalnego rynku olejków eterycznych wynosi około 6 miliardów dolarów. Szacuje się, że liczba ta do 2024 roku zwiększy się dwukrotnie. Motorem napędowym na tym rynku jest rosnąca świadomość wszechstronnego zastosowania olejków eterycznych. Europa jest liderem na rynku regionalnym, stanowiąc około 44% ogólnego popytu. Dynamicznie rozwijający się rynek jest dobrym obszarem dla inwestorów myślących o tym, aby olejki eteryczne potraktować jako pomysł na biznes. Systematycznie rosnące zapotrzebowanie konsumentów na naturalne produkty sugerują, że warto bliżej zainteresować się tym rynkiem. Popularność olejków eterycznych związana jest z trendem skłaniającym ku prowadzeniu zdrowego stylu życia. Naturalne olejki mają wiele właściwości, dlatego też są chętnie wybierane. Można je zastosować nie tylko w aromaterapii, ale też w kosmetyce.

W zależności od tego, na jaki olejek się zdecydujemy możemy spodziewać się: odprężenia, odstresowania, właściwości antybakteryjnych, właściwości antyseptycznych, czy pobudzających. Olejki można wykorzystywać do przygotowywania inhalacji, produkcji kosmetyków, czy do aromatyzacji powietrza.

Sytuacja na polskim rynku

Polski rynek kosmetyczny rozwija się dosyć prężnie. Olejki eteryczne mogą zastąpić wolne jeszcze luki, pozwalając na zwiększenie zainteresowania i popytu jednocześnie. Mogą też być stosowane w branży związanej ze zdrowym stylem życia. Można więc założyć działalność opartą na sprzedaży kosmetyków z wykorzystaniem olejków eterycznych, jak i można zdecydować się na prowadzenie sklepu oferującego olejki eteryczne obok innych produktów niezbędnych do zastosowania w aromaterapii lub w aromatyzacji powietrza.

Z pewnością, wśród konsumentów jest spore zapotrzebowanie na produkty naturalne. Prowadzenie własnego biznesu w branży kosmetycznej lub w branży zdrowego stylu życia jest w tej chwili opłacalne. Trzeba tylko dokładnie sprawdzić rynek na jakim chce się prosperować. Jeśli chcemy oferować produkty naturalne, a wśród nich olejki eteryczne jako jeden z wielu elementów asortymentu to dobrze będzie je wyróżnić w ofercie.

Rosnące zainteresowanie aromaterapią sprawi, że konsumenci zdecydują się na taki zakup. Natomiast, kiedy interesuje Nas wyłącznie produkt jakim jest olejek eteryczny i chcemy z niego zrobić produkt wiodący to reklama musi być jeszcze bardziej zaakcentowana. Podobnie, należy skupić się na aromaterapii. Warto wykazać jaki jest dobroczynny wpływ poszczególnych olejków na organizm. Nie można też zapominać o tym, aby oferta była wszechstronna. Sprzedawca powinien oferować zarówno olejki eteryczne najbardziej popularne, jak i te rzadziej wybierane, ale o specyficznych właściwościach. Ofertę można poszerzyć o inne akcesoria chętnie wykorzystywane w celach aromaterapeutycznych.

Klienci, którzy będą zainteresowani aromaterapią na pewno docenią to, że w jednym miejscu mogą zaopatrzyć się w tak wiele produktów.

Aktualnie, sprzedaż olejków eterycznych jest dobrym pomysłem na prowadzenie biznesu. Trzeba tylko dokładnie zastanowić się, do kogo tak naprawdę chcemy dotrzeć z Naszymi produktami. Jeśli to będziemy mieć ustalone to nie powinniśmy mieć trudności ze zdobywaniem klientów. Warto wobec tego przystosować ofertę do bieżących trendów. Analiza rynku światowego oraz rodzimego pozwala na optymistyczne prognozy.

Dlatego biznes związany ze sprzedażą olejków eterycznych powinien być wzięty pod uwagę przez inwestorów dostrzegających niszę w osobach prowadzących zdrowy styl życia.


Źródło: Artykuł partnerski

Czytaj Dalej
Wciśnij aby skomentować

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Porady

Kredyt hipoteczny – jakie warunki należy spełnić?

Opublikowano

on

hipoteka

Kredyt hipoteczny to rozwiązanie pozwalające na zakup nieruchomości przy jednoczesnym wsparciu banku. Z uwagi na wartość inwestycji, ten rodzaj finansowania nie jest jednak łatwy w uzyskaniu. Należy przejść przez szereg formalności, które mają za zadanie weryfikację naszych danych i zdolności kredytowej. Jakie warunki trzeba zatem spełnić? Podpowiadamy. (więcej…)

Czytaj Dalej

Porady

Jak wygląda poprawnie zamontowana instalacja fotowoltaiczna?

Opublikowano

on

fotowoltaika

Panele fotowoltaiczne są inwestycją, dzięki której właściciele domów płacą niższe rachunki za zużycie energii elektrycznej. Oczywiście tylko poprawny montaż fotowoltaiki pozwoli jej pracować z pełną wydajnością. A po czym poznać, że instalacja jest właściwie zamontowana? I na co zwrócić uwagę podczas jej instalowania? (więcej…)

Czytaj Dalej

Porady

Ubezpieczenie OC graniczne – kiedy jest potrzebne?

Opublikowano

on

Podróżowanie samochodem po świecie jest dużo łatwiejsze niż jeszcze kilkadziesiąt lat temu. Mimo otwartych granic, należy pamiętać o dopełnieniu wielu formalności związanych z ubezpieczeniem pojazdu. Sprawdź, na czym polega polisa OC graniczna i dowiedz się, kiedy jest niezbędna.

To, że ubezpieczenie OC jest ważne w Polsce wcale nie oznacza jego ważności w innych krajach. O ile jednak w przypadku podróżowania do państw należących do Unii Europejskiej będzie wystarczające, o tyle w pozostałych krajach koniecznością jest dysponowanie innymi dokumentami. Mowa o Zielonej Karcie, którą stanowi międzynarodowe potwierdzenie zawarcia ubezpieczenia komunikacyjnego.

Ubezpieczenie OC graniczne – co to?

Graniczne ubezpieczenie OC jest tymczasową polisą komunikacyjną, która pozwala na poruszanie się po innych krajach. Stanowi polski odpowiednik OC, w ramach którego to ubezpieczyciel ponosi finansową odpowiedzialność za szkodę spowodowaną przez kierowcę.

Takie ubezpieczenie jest potrzebne w przypadku podróżowania samochodem do krajów:

  • niebędących członkami Unii Europejskiej lub nienależących do strefy Zielonej Karty,
  • niebędących członkami Unii Europejskiej, ale należących do strefy Zielonej Karty, jednak podróżujący nie uzyskał takiego dokument przed podróżą.

Warto przy tym podkreślić, że ubezpieczenie graniczne potrzebne jest także cudzoziemcom spoza Unii Europejskiej, którzy nie dysponują Zieloną Kartą, a chcą wjechać do Polski.

Szczegółowe informacje w tym zakresie znaleźć można w artykule pod adresem: https://rankomat.pl/samochod/oc-graniczne.

Ubezpieczenie graniczne OC a Zielona Karta

Ubezpieczenie graniczne i Zielona Karta to polisy o podobnym działaniu – pozwalają na poruszanie się samochodem za granicą. O ile jednak Zielona Karta najczęściej wydawana jest bezpłatnie przez ubezpieczyciela (trzeba o nią zawnioskować z wyprzedzeniem), o tyle za ubezpieczenie OC graniczne trzeba zapłacić.

W jakich krajach potrzebne jest OC graniczne?

Ubezpieczenie OC graniczne jest obowiązkowe w krajach nienależących do Unii Europejskiej oraz systemu Zielonej Karty. Do takich państw zalicza się m.in. Kosowo.

OC graniczne jest również potrzebne w krajach ze strefy Zielonej Karty – ale tylko wtedy, gdy nie dysponujesz takim dokumentem. Wśród takich państw wymienić można m.in. Albania, Białoruś, Iran, Izrael, Macedonia, Tunezja, Ukraina.

Pamiętaj! Ubezpieczenie OC graniczne obowiązuje wyłącznie w okresie przebywania poza granicami kraju.

Ile kosztuje ubezpieczenie OC graniczne?

Ubezpieczenie graniczne OC dostępne jest w dwóch wariantach: na 15 dni oraz na 30 dni. Koszt polisy uzależniony jest od:

  • kraju, do którego zamierzasz wjechać,
  • czasu trwania ochrony ubezpieczeniowej.

Ubezpieczenie graniczne kosztuje:

  • w Albanii – 49 euro (15 dni) lub 65 euro (30 dni),
  • w Kosowie – 30 euro (30 dni) lub 41 euro (30 dni),
  • w Mołdawii – 4,5 euro (15 dni) lub 7 euro (30 dni),
  • w Turcji – 42 euro (15 dni) lub 44 euro (30 dni)
  • w Ukrainie – 9,2 euro (15 dni) lub 12 euro (30 dni).

Jak wynika z powyższego, znacznie bardziej opłacalnym wariantem jest OC graniczne na 30 dni. Jeśli więc podejrzewasz, że twoja wizyta może się przedłużyć, warto wykupić polisę na dłuższy okres.

 

Czytaj Dalej

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.