PMPG Polskie Media SA – to nowa nazwa Platformy Mediowej Point Group SA. O zmianie nazwy zdecydowało w czwartek Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie akcjonariuszy PMPG. Nowa nazwa podkreśla polskie pochodzenie i polski kapitał spółki, a jednocześnie nie odcina jej od korzeni i od historii PMPG.
Skrócona nazwa (PMPG) i nowe logo spółki nawiązują do dotychczasowej identyfikacji firmy.
Skrótu PMPG spółka używa od dłuższego czasu, od kilku miesięcy jest to również domena (www.pmpg.pl) używana w oficjalnym adresie strony internetowej oraz adresach poczty elektronicznej.
Człon „Polskie Media” w nowej nazwie ma podkreślać polskie pochodzenie spółki oraz jej kapitału. „To ważny element w czasie, kiedy na polskim rynku mediów dominuje kapitał zagraniczny i trend ten nie ulegnie z pewnością zmianie. Po 25 latach wolności gospodarczej do świadomości indywidualnych konsumentów coraz bardziej dociera, jak ważne jest pochodzenie kapitału i wzajemne wspieranie rodzimej przedsiębiorczości. Pod tym względem media, które kształtują wiedzę i świadomość społeczną i które mogą wpływać na nastroje społeczne, są szczególnie wrażliwym segmentem rynku” – podkreśla prezes i główny akcjonariusz spółki, Michał M. Lisiecki.
Istotną przesłanką zmiany nazwy było także uproszczenie dotychczasowej przy jednoczesnym zachowaniu ciągłości, tak aby nie odcinać się od historii wydawnictwa. Stąd pozostawienie skrótu PMPG. „Zainspirowała nas historia zmiany nazwy i marki KGHM Polska Miedź” – nie ukrywa Lisiecki. Dodaje, że taką skróconą nazwę łatwo zapamiętać i powtórzyć, co nie jest bez znaczenia w rozmowach z inwestorami.
Platforma Mediowa Point Group powstała w roku 1997. W pierwszym okresie była wydawcą magazynu studenckiego „?dlaczego”, później w portfolio spółki pojawiły się również tak uznane tytuły jak Machina i FILM. Od 2007 r. PMPG jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka jest wydawcą dwóch opiniotwórczych tygodników – WPROST i „Do Rzeczy” oraz związanych z nimi serwisów internetowych.