Connect with us

Firma

Profilowanie klientów jako klucz do sukcesu kampanii marketingowych

Opublikowano

on

profilowanie klientow

W dzisiejszych czasach, aby reklama przekonała potencjalnego klienta do kupna, musi być właściwie w 100% dobrana pod jego gust. Wiele osób codziennie dostaje setki maili z nowymi ofertami i przecenami, przez co niezwykle trudno jest dotrzeć do nowego konsumenta. Rozwiązaniem tego problemu może być wyprofilowana baza klientów, dzięki czemu można mieć pewność, że oferta trafi do odpowiednich osób. Co jeszcze warto wiedzieć na ten temat?

Podstawowe informacje na temat profilowania klientów

Czym dokładnie jest profilowanie klientów? Otóż jest to nic innego jak wyselekcjonowanie grupy osób, która z najwyższym prawdopodobieństwem jest chętna zapłacić za dany produkt czy usługę. Jednak aby takie profilowanie było możliwe, najpierw należy stworzyć dokładny opis grupy targetowej, a więc czym się potencjalny klient zajmuje na co dzień, ile ma lat, czego szuka. Jest to szczególnie ważne przy tworzeniu kampanii marketingowych produktu: na przykład przy reklamowaniu telefonu, inne jego cechy będą ważne dla nastolatka, a inne dla seniora. Zatem po otrzymaniu takiego opisu można rozpocząć poszukiwanie osób, które odpowiadałyby opisowi grupy targetowej.

Czy dotarcie do grupy targetowej jest łatwe?

W teorii wydaje się, że dotarcie grupy to nic trudnego: skoro wiadomo już, którzy użytkownicy odpowiadają opisowi grupy targetowej, wystarczy wysłać do nich ofertę. Niemniej jednak odbiorcy często są zalewami mailami z ofertami i promocjami, przez co trudno przykuć ich uwagę. Dobrym pomysłem jest więc skorzystanie z zewnętrznej bazy klientów, w której znajdują tylko te osoby, których profil pasuje do grupy docelowej i które mogą być chętne do zrobienia zakupów. Jedną z firm, która posiada w swojej ofercie takie bazy, jest Target-Media 24.

Czy korzystanie z profilowanych baz danych się opłaca?

Z jednej strony korzystanie tylko z profilowanych baz danych może oznaczać, że firma zamyka się na nowych klientów — dociera bowiem tylko do tych, którzy z największym prawdopodobieństwem kupią produkt. Jednak z drugiej strony jest to na pewno gwarancja większego zysku, niż gdyby reklama była skierowana do wszystkich. Takie rozwiązanie jest więc polecane w szczególności mniejszym firmom, które mogą jeszcze nie mieć środków na zakup reklam w telewizji czy radiu.

Czytaj Dalej
Wciśnij aby skomentować

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Firma

Strategia sprzedażowa krok po kroku

Opublikowano

on

sprzedazowa strategia

Tworzenie skutecznej strategii sprzedażowej to klucz do sukcesu każdej firmy. Dobrze przemyślany plan sprzedaży pozwala firmie na efektywniejsze dotarcie do klientów i zwiększenie zysków. Jak zbudować strategię sprzedażową, która zadziała w praktyce i pomoże osiągnąć cele biznesowe? (więcej…)

Czytaj Dalej

Firma

W jakich zadaniach pomaga biuro rachunkowe?

Opublikowano

on

pomoc biura rachunkowego

Współczesne prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z koniecznością spełniania wielu formalności, które mogą być skomplikowane i czasochłonne. Niezależnie od wielkości firmy, odpowiednie zarządzanie księgowością, podatkami i finansami jest kluczowe dla jej funkcjonowania i rozwoju. W związku z tym, przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na współpracę z biurami rachunkowymi, które oferują wsparcie w wielu istotnych obszarach działalności gospodarczej. Z usług tych korzystają zarówno małe, jednoosobowe firmy, jak i większe przedsiębiorstwa. (więcej…)

Czytaj Dalej

Firma

Na czym polega prowadzenie ksiąg handlowych?

Opublikowano

on

prowadzenie ksiag handlowych

Prowadzenie ksiąg handlowych to kluczowy element zarządzania finansami przedsiębiorstw. Jest to proces złożony, wymagający zarówno precyzji, jak i wiedzy specjalistycznej. Dzięki księgom handlowym firmy mogą nie tylko monitorować swoją sytuację finansową, ale także podejmować świadome decyzje biznesowe. W niniejszym artykule przyjrzymy się szczegółowo, na czym polega prowadzenie ksiąg handlowych, jakie są jego główne etapy oraz dlaczego jest tak ważne dla każdej działalności gospodarczej. (więcej…)

Czytaj Dalej

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.