Wprowadzenie nowego produktu do oferty Provident Polska jest konsekwencją regularnie prowadzonych przez firmę badań satysfakcji klientów. Analizy wskazały, że dla części osób wydłużony okres spłat jest bardziej komfortowym rozwiązaniem – pokrywającym się m.in. z cyklem otrzymywania wynagrodzenia.
Pożyczka miesięczna nie zalicza się do produktów finansowych określanych mianem chwilówek lub mikro pożyczek, gdzie najdłuższy czas na spłatę całości zobowiązania wraz z odsetkami i opłatami manipulacyjnymi to 30 dni.
Nasza nowa oferta oparta jest na standardowym produkcie tygodniowym, zmiana jest tylko jedna – charakteryzuje się miesięcznym systemem spłaty rat. Oferta, analogicznie do produktu tygodniowego, dostępna jest w Pakiecie Gotówka i Pakiecie Przelew. Wierzymy, że decyzja o wprowadzeniu tego produktu pozwoli nam na umocnienie pozycji lidera Provident Polska w sektorze pożyczek pozabankowych, a także umożliwi dotarcie do zupełnie nowych segmentów rynku – mówi Katarzyna Jóźwik, Dyrektor ds. Marketingu, Członek Zarządu w Provident Polska.
Każdą pożyczkę udzielamy z własnych środków, a nie tak jak banki z aktywów pozyskiwanych od klientów. Dodatkowo w odróżnieniu od innych instytucji finansowych nie stosujemy restrykcyjnej polityki spłat i w naszym koszcie pożyczki uwzględniamy drobne opóźnienia w regulowaniu kolejnych rat. Dlatego olbrzymią wagę przywiązujemy do utrzymywania stałego kontaktu z klientem, tak aby w przypadku problemów ze spłatami móc szybko wypracować konstruktywne rozwiązanie. Biorąc pod uwagę powyższe czynniki, nową ofertę będziemy początkowo kierowali wyłącznie do nowych klientów lub tych, którzy z sukcesem spłacili wcześniejsze zobowiązania w Providencie, zatrudnionych w oparciu o umowę o pracę lub posiadających emeryturę – dodaje Katarzyna Jóźwik.
Odpowiedzialne pożyczanie i większy komfort klientów
Jednym z filarów strategii biznesowej Provident Polska jest odpowiedzialne pożyczanie. Dlatego, aby zminimalizować ryzyko związane z wprowadzeniem nowego produktu firma rozszerzyła współpracę z Biurem Informacji Gospodarczej. Każdy nowy klient w trakcie procesu wnioskowania o pożyczkę będzie pytany o zgodę na sprawdzenie w BIG i w przypadku otrzymania takiej zgody firma przeanalizuje historię jego zobowiązań finansowych.
Dodatkowo Provident Polska uruchomił aplikację umożliwiającą klientowi złożenie wniosku o pożyczkę i przejście przez proces weryfikacji z poziomu strony internetowej, bez potrzeby kontaktowania się z Call Center. Wdrożenie jest częścią strategii Grupy IPF, w skład której wchodzi Provident Polska, zakładającej unowocześnienie procesu wnioskowania o pożyczkę, a także wprowadzenie jednolitych standardów i procedur na wszystkich rynkach.
Wprowadzenie możliwości wnioskowania o pożyczkę przez stronę www, jest odpowiedzią na zapotrzebowanie klientów, którzy są aktywnymi użytkownikami Internetu i pragną zminimalizować formalności do minimum. Mamy nadzieję, że rozwiązanie to, podobnie jak oferta spłat zobowiązań w systemie miesięcznym, pozwoli nam na wejście na nowe obszary rynku pożyczkowego – podsumowuje Jóźwik.