Connect with us

Firma

FinaBay rozwija swoją działalność w Polsce i Europie

Opublikowano

on

NetCredit – należąca do FinaBay (wcześniej NetCredit Group) firma pożyczkowa działająca m.in. w Polsce, kontynuuje swoją działalność z nową i ujednoliconą identyfikacją wizualną. Nowe logo w kształcie pomarańczowego portfela, opatrzone hasłem „Your second wallet” (Twój drugi portfel) przetłumaczono na języki pięciu krajów, w których funkcjonuje.

NetCredit rozpoczęło swoją działalność w Polsce na początku grudnia 2011 roku i jest jednym z ważniejszych rynków dla grupy w Europie. Przez pierwszych dziewięć miesięcy 2014 roku w porównaniu z latami ubiegłymi, liczba pożyczek udzielonych przez NetCredit Poland wzrosła o 97%. W 2013 roku, za analogiczny okres, dynamika była jeszcze większa, bo na poziomie 124%. Liczba Klientów NetCredit w Polsce, wzrosła aż o 50% w pierwszych trzech kwartałach 2014 roku (w porównaniu r/r). W zestawieniu Q3 2013 i Q3 2012 liczba Klientów firmy wzrosła o 72%.

W Polsce, w ramach grupy FinaBay od 2011 roku działają dwie marki – NetCredit, która oferuje krótkoterminowe pożyczki na miesiąc, oraz InCredit, pierwsza na rynku oferta pożyczki z możliwością spłaty swojego zobowiązania w ratach. FinaBay (wcześniej NetCredit Group), która powstała na Łotwie, posiada obecnie oddziały w czterech krajach: w Polsce, Czechach, Rosji i Gruzji, a do końca 2014 roku planuje wejście na kolejne dwa rynki.

Suma udzielonych pożyczek przez FinaBay (wcześniej NetCredit Group), osiąga wartość 55 milionów euro rocznie. Pomimo rosnącej konkurencji w segmencie pożyczek pozabankowych, firmie udało się utrzymać wzrost swoich przychodów i zwiększyć liczbę udzielanych pożyczek. Wszystko dzięki innowacyjnemu podejściu do biznesu, a także wypracowaniu autorskiego algorytmu pożyczkowego, który pozwolił zminimalizować czas oczekiwania Klientów na złożone przez nich aplikacje.

Porównując portfele pożyczkowe FinaBay (wcześniej NetCredit Group) w Polsce, na Łotwie i w Gruzji, najaktywniejsi klienci korzystają z oferty gruzińskiego oddziału. W przypadku osób, które pożyczają po raz pierwszy, aż 91% z nich spłaca pożyczkę w terminie, podczas gdy na Łotwie wskaźnik ten wynosi 89%, a w Polsce 80%. Największy udział pożyczek z dłuższym terminem zapadalności w 2014 roku był w Gruzji – 27%, co oznacza, że co czwarty Klient skorzystał z opcji przedłużenia terminu spłaty pożyczki. Na Łotwie odsetek ten był podobny (26%), podczas gdy w Polsce wyniósł 18%.

W zależności od kraju, czas zatwierdzania wniosków pożyczkowych jest inny. W Polsce decyzja o przyznaniu pożyczki online zapada średnio w ciągu minuty. W Gruzji jest to już osiem minut. Co ważne, w przypadku rynku polskiego, pieniądze można otrzymać przelewem na konto bankowe lub odebrać je w Oddziale Poczty Polskiej.

FinaBay (wcześniej NetCredit Group) wykorzystuje zaawansowany, samouczący się algorytm podejmowania lepszych decyzji kredytowych, skutecznie eliminując ryzyko ewentualnych nadużyć. Firma rozwija się cały czas na nowych rynkach, dlatego też jej zapotrzebowanie na systemy wyposażone w „uczące się” algorytmy oraz wyspecjalizowane w szacowaniu ryzyka pożyczkowego rośnie.

Użycie algorytmu, pozwala również zwiększyć lub zmniejszyć maksymalną kwotę pożyczki, zależnie od poziomu istniejącego ryzyka. W Gruzji maksymalna kwota dla nowych Klientów została zwiększona z 200 do 250 Lari, podczas gdy w Polsce, krótkoterminowe pożyczki (do 30 dni) dla nowych Klientów wynoszą do 1500 PLN.

– Dziś szybki rozwój technologiczny określa, jak sprawnie i skutecznie działa firma. Nasze przedsiębiorstwo współpracuje z tak zwanymi „samouczącymi się systemami scoringu”, co pozwala zaoferować bardziej wygodne i tańsze usługi dla naszych Klientów. Powoduje to powstawanie korzyści dla obu stron – Klient otrzymuje pożyczkę znacznie szybciej i taniej, dzięki temu, że jesteśmy w stanie ewaluować cechy danego produktu finansowego znacznie sprawniej. Zastosowanie najnowszych technologii w życiu codziennym jest integralną częścią działalności naszej firmy – powiedział Armands Broks, Prezes Zarządu FinaBay (wcześniej NetCredit Group).

FinaBay (wcześniej NetCredit Group) swoją działalność na Łotwie rozpoczęła w 2009 roku pod marką OpenCredit. Dwa lata później firma rozpoczęła działalność w Polsce pod szyldem NetCredit. W 2013 roku została uruchomiona również marka InCredit. Firma w 2012 roku weszła na rynek rosyjski pod marką eZaem.ru, a w Czechach (również w 2012 r.) i Gruzji (w 2014 r.) zaczęła funkcjonować pod brandem NetCredit.

NetCredit jest członkiem Polskiego Związku Firm Pożyczkowych. Wspierając uczciwe i bezpieczne pożyczanie, firma podpisała Kodeks Dobrych Praktyk. Jego celem jest promowanie wiarygodnych, społecznie odpowiedzialnych praktyk pożyczkowych oraz stała poprawa jakości usług na rynku firm pozabankowych.

Czytaj Dalej
Wciśnij aby skomentować

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Firma

Faktoring a biała lista podatników VAT

Opublikowano

on

W 2019 roku została wprowadzona biała lista podatników VAT. Jej celem jest ułatwienie weryfikacji kontrahentów pod względem aktualności ich danych. Jednak przedsiębiorstwa, które chciałaby korzystać z faktoringu, często mają w związku z nią wiele wątpliwości. Czym dokładnie jest biała lista podatników VAT i jak wpływa na faktoring? Podpowiadamy.

Czym jest biała lista podatków VAT?

Biała lista podatników VAT została wprowadzona 1 września 2019 roku. Jest to wykaz, który dostępny jest na stronie internetowej Ministerstwa Finansów, a także CIDG. Jej celem jest uszczelnienie systemu podatkowego VAT, a także zlikwidowanie oszustw podatkowych. Każda firma przed dokonaniem jakiejkolwiek płatności zobowiązana jest do sprawdzenia, czy jej kontrahent jest czynnym podatnikiem VAT.

Na liście tej można znaleźć numer rachunku firmowego podatnika, a także inne dane dotyczące przedsiębiorstwa, takie jak nazwa firmy, NIP, REGON, KRS, adres siedziby, dane wspólników i osób wchodzących w skład zarządu spółki, daty rejestracji, wykreślenia i przywrócenia do rejestru i wiele innych. Zgodnie z ustawą przedsiębiorstwo jest zobowiązane do uiszczenia płatności wyłącznie na rachunek kontrahenta, który widnieje w tym rejestrze.

Faktoring a biała lista

Faktoring a biała lista – wiele osób zadaje sobie pytanie, co trzeba w tej kwestii wiedzieć. W przypadku faktoringu jawnego i odwrotnego biała lista podatników VAT nie wpłynęła w znaczący sposób na realizację tej usługi. Jednak przedsiębiorcy zobowiązani są do weryfikacji rachunków, na które przelewają środki. W przypadku stałej współpracy z danym kontrahentem nie można umieścić jego numeru w systemie księgowym, tylko przed każdym dokonaniem płatności, należy go ponownie zweryfikować.

W przypadku faktoringu jawnego firma przelewa środki finansowe na rachunek kontrahenta, który widnieje na białej liście podatników. Klient przedsiębiorstwa faktoringowego nie musi jednak sprawdzać jego numeru, ponieważ dokonuje on zapłaty na rachunek firmy faktoringowej i to ona musi zweryfikować na białej liście numer, na który zostaną przelane środki.

Istotne zmiany zaszły natomiast w przypadku faktoringu cichego. Jego istota polega na tym, że płatnik nie jest informowany o tym, że płatności są objęte faktoringiem. Po wprowadzeniu białej listy udzielenie faktoringu niejawnego na podstawie rachunku cesyjnego nie jest już możliwe. Z tego powodu funkcjonuje ono na innych zasadach. Między firmą faktoringową, a faktorantem zachodzą więc ustalenia zgodnie z którymi zobowiązuje się on do spłaty zobowiązania na numer rachunku faktora, zaraz po otrzymaniu płatności od swojego kontrahenta.

Czytaj Dalej

Firma

Nadanie paczki: e-commerce i usługi indywidualne

Opublikowano

on

przesylki

przesylkiBranża e-commerce w ostatnich latach rozwija się bardzo szybko. Ogromny wpływ miała na to pandemia koronawirusa, która sprawiła, że konsumenci zaczęli zamawiać coraz więcej rzeczy online. Wśród aspektów, na które klienci zwracają uwagę, wybierając sklep internetowy, są m.in. oferowane metody dostawy. Dla konsumenta ważne jest, by paczka dotarła do niego przede szybko, a jej wysyłka nie kosztowała zbyt wiele. W artykule wyjaśniamy, jak zorganizować wysyłkę w sklepie internetowym. (więcej…)

Czytaj Dalej

Firma

Handel elektroniczny – jak zacząć?

Opublikowano

on

zamowienia

Dostępność globalnej sieci ułatwia i pozwala na działanie przedsiębiorstw różnej wielkości, wprowadzając ich działalność na zupełnie nowy poziom pracy z klientem. Handel elektroniczny stał się w pełni konkurencyjny dla sprzedaży stacjonarnej zarówno z perspektywy klienta, jak i przedsiębiorcy. Rozpoczęcie sprzedaży internetowej to całkiem prosty proces, który może okazać się problematyczny dopiero jakiś czas od startu, kiedy działalność trzeba utrzymać na rynku przy stosunkowo stabilnych przychodach, ciągłym rozwoju i poszerzającej się bazie klientów. (więcej…)

Czytaj Dalej
Reklama

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.