Connect with us

Firma

Firma przyjazna otoczeniu

Opublikowano

on

Biznes to w obecnych czasach nie tylko zarabianie pieniędzy, ale też dbanie o ludzi i środowisko. Aby udowodnić swoje zaangażowanie w te sprawy wiele organizacji decyduje się na wdrożenie certyfikowanych systemów zarządzania. Poniżej opisze kilka przykładów norm, które warto zastosować w każdego rodzaju firmie.

System Zarządzania Środowiskowego

Norma ISO 14001 odpowiada za System Zarządzania Środowiskowego. Dzięki niemu firma ogranicza swój negatywny wpływ na naturę. Wprowadzenie tej normy oznacza zmniejszenie ilości zużywanej energii, surowców oraz wody, a także spadek ilości wytwarzanych zanieczyszczeń i odpadów. Dzięki jej wdrożeniu można więc znacznie ograniczyć koszty prowadzenia działalności oraz zwiększyć efektywność procesów. Aby dowiedzieć się więcej o Systemie warto wziąć udział w szkoleniu ISO 14001 (https://szkolenia.bureauveritas.pl/tematy-szkolen/srodowisko-iso-14001/) przeprowadzanym przez jednostki certyfikujące. Jeśli wybierzesz się na  szkolenie ISO 14001 poznasz dokładnie praktyczne aspekty wdrożenia tej normy.

System Zarządzania Energią

Kolejna norma to ISO 50001, która jest niejako uzupełnieniem ISO 14001. Tutaj zasady dotyczą wyłącznie  zarządzania energią. Dzięki wdrożeniu tej normy organizacja może zmniejszyć pobór energii oraz nauczyć się lepiej nią gospodarować. Wymogi Systemu sprzyjają też zwiększeniu wykorzystania energii pochodzącej z alternatywnych źródeł.

System Zarządzania Antykorupcyjnego

Ten system pomaga organizacji działać zgodnie z zasadami etyki biznesu. Norma ISO 55001 pozwala na szybkie wykrywanie ryzykownych zachowań, skuteczne ich zapobieganie oraz ograniczanie negatywnych konsekwencji wynikających z korupcji. Firma, która posiada taki certyfikat jest obdarzana dużym zaufaniem oraz szacunkiem, ponieważ działa etycznie wobec innych.

System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji

Tutaj obowiązują zasady normy ISO 27001. Dotyczy ona zapewnienia bezpieczeństwa dla danych przechowywanych zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej. Przestrzeganie jej zasad ogranicza ryzyko utraty, wycieku lub uszkodzenia informacji. Posiadanie certyfikacji w tym zakresie jest obierane jako dbałość o zapewnienie poufności danych powierzonych organizacji.


Źródło: Artykuł partnerski

Czytaj Dalej
1 Comment

1 Comment

  1. Jolanta

    13 lutego 2018 at 00:33

    Antykorupcyjna norma ISO…. a zdawało mi sie że po rybie-slimaku i marchewce-owocu już żadna biurokratyczna brednia nie jest w stanie mnie zaskoczyć.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Firma

Faktoring a biała lista podatników VAT

Opublikowano

on

W 2019 roku została wprowadzona biała lista podatników VAT. Jej celem jest ułatwienie weryfikacji kontrahentów pod względem aktualności ich danych. Jednak przedsiębiorstwa, które chciałaby korzystać z faktoringu, często mają w związku z nią wiele wątpliwości. Czym dokładnie jest biała lista podatników VAT i jak wpływa na faktoring? Podpowiadamy.

Czym jest biała lista podatków VAT?

Biała lista podatników VAT została wprowadzona 1 września 2019 roku. Jest to wykaz, który dostępny jest na stronie internetowej Ministerstwa Finansów, a także CIDG. Jej celem jest uszczelnienie systemu podatkowego VAT, a także zlikwidowanie oszustw podatkowych. Każda firma przed dokonaniem jakiejkolwiek płatności zobowiązana jest do sprawdzenia, czy jej kontrahent jest czynnym podatnikiem VAT.

Na liście tej można znaleźć numer rachunku firmowego podatnika, a także inne dane dotyczące przedsiębiorstwa, takie jak nazwa firmy, NIP, REGON, KRS, adres siedziby, dane wspólników i osób wchodzących w skład zarządu spółki, daty rejestracji, wykreślenia i przywrócenia do rejestru i wiele innych. Zgodnie z ustawą przedsiębiorstwo jest zobowiązane do uiszczenia płatności wyłącznie na rachunek kontrahenta, który widnieje w tym rejestrze.

Faktoring a biała lista

Faktoring a biała lista – wiele osób zadaje sobie pytanie, co trzeba w tej kwestii wiedzieć. W przypadku faktoringu jawnego i odwrotnego biała lista podatników VAT nie wpłynęła w znaczący sposób na realizację tej usługi. Jednak przedsiębiorcy zobowiązani są do weryfikacji rachunków, na które przelewają środki. W przypadku stałej współpracy z danym kontrahentem nie można umieścić jego numeru w systemie księgowym, tylko przed każdym dokonaniem płatności, należy go ponownie zweryfikować.

W przypadku faktoringu jawnego firma przelewa środki finansowe na rachunek kontrahenta, który widnieje na białej liście podatników. Klient przedsiębiorstwa faktoringowego nie musi jednak sprawdzać jego numeru, ponieważ dokonuje on zapłaty na rachunek firmy faktoringowej i to ona musi zweryfikować na białej liście numer, na który zostaną przelane środki.

Istotne zmiany zaszły natomiast w przypadku faktoringu cichego. Jego istota polega na tym, że płatnik nie jest informowany o tym, że płatności są objęte faktoringiem. Po wprowadzeniu białej listy udzielenie faktoringu niejawnego na podstawie rachunku cesyjnego nie jest już możliwe. Z tego powodu funkcjonuje ono na innych zasadach. Między firmą faktoringową, a faktorantem zachodzą więc ustalenia zgodnie z którymi zobowiązuje się on do spłaty zobowiązania na numer rachunku faktora, zaraz po otrzymaniu płatności od swojego kontrahenta.

Czytaj Dalej

Firma

Nadanie paczki: e-commerce i usługi indywidualne

Opublikowano

on

przesylki

przesylkiBranża e-commerce w ostatnich latach rozwija się bardzo szybko. Ogromny wpływ miała na to pandemia koronawirusa, która sprawiła, że konsumenci zaczęli zamawiać coraz więcej rzeczy online. Wśród aspektów, na które klienci zwracają uwagę, wybierając sklep internetowy, są m.in. oferowane metody dostawy. Dla konsumenta ważne jest, by paczka dotarła do niego przede szybko, a jej wysyłka nie kosztowała zbyt wiele. W artykule wyjaśniamy, jak zorganizować wysyłkę w sklepie internetowym. (więcej…)

Czytaj Dalej

Firma

Handel elektroniczny – jak zacząć?

Opublikowano

on

zamowienia

Dostępność globalnej sieci ułatwia i pozwala na działanie przedsiębiorstw różnej wielkości, wprowadzając ich działalność na zupełnie nowy poziom pracy z klientem. Handel elektroniczny stał się w pełni konkurencyjny dla sprzedaży stacjonarnej zarówno z perspektywy klienta, jak i przedsiębiorcy. Rozpoczęcie sprzedaży internetowej to całkiem prosty proces, który może okazać się problematyczny dopiero jakiś czas od startu, kiedy działalność trzeba utrzymać na rynku przy stosunkowo stabilnych przychodach, ciągłym rozwoju i poszerzającej się bazie klientów. (więcej…)

Czytaj Dalej
Reklama

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.