Connect with us

Firma

Handel elektroniczny – jak zacząć?

Opublikowano

on

zamowienia

Dostępność globalnej sieci ułatwia i pozwala na działanie przedsiębiorstw różnej wielkości, wprowadzając ich działalność na zupełnie nowy poziom pracy z klientem. Handel elektroniczny stał się w pełni konkurencyjny dla sprzedaży stacjonarnej zarówno z perspektywy klienta, jak i przedsiębiorcy. Rozpoczęcie sprzedaży internetowej to całkiem prosty proces, który może okazać się problematyczny dopiero jakiś czas od startu, kiedy działalność trzeba utrzymać na rynku przy stosunkowo stabilnych przychodach, ciągłym rozwoju i poszerzającej się bazie klientów.

Jak sprzedawać w sieci

Skuteczny pomysł na rozwój i prowadzenie e-handlu wdraża się kilkoma ścieżkami. Sprzedaż możesz prowadzić poprzez:

  • portale zakupowe i aukcyjne, zarówno polskie, jak i zagraniczne, na których stworzysz swoje konto;
  • otwarcie własnego sklepu internetowego;
  • (pośrednio) media społecznościowe;
  • porównywarki cen.

E-commerce – od czego zacząć

Podobnie jak w przypadku rozpoczynania każdej innej działalności, warto przed rozpoczęciem takiego projektu opracować pewien plan i przygotować prognozę. Najłatwiej jest się w tej sytuacji posłużyć biznesplanem – pomoże Ci zobaczyć, czego potrzebujesz, co jest mocną i słabą stroną Twojego pomysłu, w jakim kierunku możesz próbować go rozwijać i z jakimi kosztami będzie się wiązać. Dodatkowo rozpisany kosztorys pozwoli także na realną ocenę założeń i będzie jasno sygnalizował czego i po jakim czasie możesz oczekiwać. Jego stała aktualizacja, także już w trakcie prowadzenia biznesu internetowego, skonfrontuje wyobrażenia z rzeczywistością, dzięki czemu przeanalizujesz, czy pomysł na biznes był akurat tym właściwym.

Zalety handlu elektronicznego

Zalety handlu elektronicznego skusiły już wielu na otwarcie własnej działalności w internecie – taka forma sprzedaży może być korzystna z wielu powodów:

  1. Przy utrzymaniu niższych kosztów działalności, możesz odnotować wzrost poziomu sprzedaży.
    Popyt na zakupy internetowe stale rośnie, co oznacza większą grupę potencjalnych klientów Twojej działalności oraz oszczędność względem kosztów prowadzenia przedsiębiorstwa stacjonarnie.
  2. Oferta na start, dostosowywana do zainteresowań klientów.

Prowadząc e-handel nie masz ograniczenia magazynowego. Oznacza to, że możesz wystartować z nawet jednym produktem i stopniowo poszerzać swoją ofertę wraz z rosnącym zainteresowaniem lub konkretnymi oczekiwaniami klientów.

  1. Indywidualizacja produktu

Jest to zaleta również dla klientów, ponieważ mogą otrzymać produkty, które są niepowtarzalne. Tworząc zamówienia indywidualne, nawiązujesz lepszy kontakt z kupującymi, poznajesz grupę swoich odbiorców i możesz lepiej dopasować to, co robisz, do ich potrzeb.

  1. Nieograniczony zasięg Twojej działalności

Zależnie od obranej strategii marketingowej, zasięg Twojej działalności może być globalny lub zupełnie niszowy. Oba rozwiązania są dobre i mogą być tak samo owocne – najważniejsze to znaleźć właściwą grupę odbiorców.

Czytaj Dalej
Wciśnij aby skomentować

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Firma

Nadanie paczki: e-commerce i usługi indywidualne

Opublikowano

on

przesylki

przesylkiBranża e-commerce w ostatnich latach rozwija się bardzo szybko. Ogromny wpływ miała na to pandemia koronawirusa, która sprawiła, że konsumenci zaczęli zamawiać coraz więcej rzeczy online. Wśród aspektów, na które klienci zwracają uwagę, wybierając sklep internetowy, są m.in. oferowane metody dostawy. Dla konsumenta ważne jest, by paczka dotarła do niego przede szybko, a jej wysyłka nie kosztowała zbyt wiele. W artykule wyjaśniamy, jak zorganizować wysyłkę w sklepie internetowym. (więcej…)

Czytaj Dalej

Firma

Jakie gadżety pomogą Ci zareklamować swoją działalność?

Opublikowano

on

Powerbank Glencore grawer logo na skórze

Reklama to jeden z najważniejszych obszarów naszej działalności gospodarczej. Bez pokazania światu swojej usługi lub produktu w atrakcyjny sposób, nie będziemy mieć szans na sprzedaż. Dzisiejsze technologie dają nam nieskończone możliwości, ale jednocześnie stwarzają wyzwanie. Właściwe korzystanie z reklamy jest niezwykle trudne, i często zniechęcamy się, nie widząc szybkich efektów. Każdy z nas planując wydatki musi wygospodarować właściwą ilość gotówki przeznaczoną na marketing. Co wybrać, by nasza reklama przynosiła skutek? Jakie nośniki reklamy lubią klienci, a co traktują jako niechciane czy nachalne? (więcej…)

Czytaj Dalej

Firma

Robotyzacja spawania – na czym polega?

Opublikowano

on

przemysl

Robotyzacja spawania jest czynnością, która przede wszystkim ułatwia prace ludziom w fabrykach. Dzięki niej można osiągnąć wiele różnorodnych możliwości. Na czym polega taka robotyzacja? Eksperci odpowiadają. (więcej…)

Czytaj Dalej
Reklama

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.