Connect with us

Firma

Handel elektroniczny – jak zacząć?

Opublikowano

on

zamowienia

Dostępność globalnej sieci ułatwia i pozwala na działanie przedsiębiorstw różnej wielkości, wprowadzając ich działalność na zupełnie nowy poziom pracy z klientem. Handel elektroniczny stał się w pełni konkurencyjny dla sprzedaży stacjonarnej zarówno z perspektywy klienta, jak i przedsiębiorcy. Rozpoczęcie sprzedaży internetowej to całkiem prosty proces, który może okazać się problematyczny dopiero jakiś czas od startu, kiedy działalność trzeba utrzymać na rynku przy stosunkowo stabilnych przychodach, ciągłym rozwoju i poszerzającej się bazie klientów.

Jak sprzedawać w sieci

Skuteczny pomysł na rozwój i prowadzenie e-handlu wdraża się kilkoma ścieżkami. Sprzedaż możesz prowadzić poprzez:

  • portale zakupowe i aukcyjne, zarówno polskie, jak i zagraniczne, na których stworzysz swoje konto;
  • otwarcie własnego sklepu internetowego;
  • (pośrednio) media społecznościowe;
  • porównywarki cen.

E-commerce – od czego zacząć

Podobnie jak w przypadku rozpoczynania każdej innej działalności, warto przed rozpoczęciem takiego projektu opracować pewien plan i przygotować prognozę. Najłatwiej jest się w tej sytuacji posłużyć biznesplanem – pomoże Ci zobaczyć, czego potrzebujesz, co jest mocną i słabą stroną Twojego pomysłu, w jakim kierunku możesz próbować go rozwijać i z jakimi kosztami będzie się wiązać. Dodatkowo rozpisany kosztorys pozwoli także na realną ocenę założeń i będzie jasno sygnalizował czego i po jakim czasie możesz oczekiwać. Jego stała aktualizacja, także już w trakcie prowadzenia biznesu internetowego, skonfrontuje wyobrażenia z rzeczywistością, dzięki czemu przeanalizujesz, czy pomysł na biznes był akurat tym właściwym.

Zalety handlu elektronicznego

Zalety handlu elektronicznego skusiły już wielu na otwarcie własnej działalności w internecie – taka forma sprzedaży może być korzystna z wielu powodów:

  1. Przy utrzymaniu niższych kosztów działalności, możesz odnotować wzrost poziomu sprzedaży.
    Popyt na zakupy internetowe stale rośnie, co oznacza większą grupę potencjalnych klientów Twojej działalności oraz oszczędność względem kosztów prowadzenia przedsiębiorstwa stacjonarnie.
  2. Oferta na start, dostosowywana do zainteresowań klientów.

Prowadząc e-handel nie masz ograniczenia magazynowego. Oznacza to, że możesz wystartować z nawet jednym produktem i stopniowo poszerzać swoją ofertę wraz z rosnącym zainteresowaniem lub konkretnymi oczekiwaniami klientów.

  1. Indywidualizacja produktu

Jest to zaleta również dla klientów, ponieważ mogą otrzymać produkty, które są niepowtarzalne. Tworząc zamówienia indywidualne, nawiązujesz lepszy kontakt z kupującymi, poznajesz grupę swoich odbiorców i możesz lepiej dopasować to, co robisz, do ich potrzeb.

  1. Nieograniczony zasięg Twojej działalności

Zależnie od obranej strategii marketingowej, zasięg Twojej działalności może być globalny lub zupełnie niszowy. Oba rozwiązania są dobre i mogą być tak samo owocne – najważniejsze to znaleźć właściwą grupę odbiorców.

Czytaj Dalej
Wciśnij aby skomentować

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Firma

Usługi rachunkowe – kiedy warto z nich skorzystać?

Opublikowano

on

kiedy skorzystac z uslug rachunkowych

W dzisiejszych czasach prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z wieloma obowiązkami, z których jednym z najważniejszych jest prowadzenie rachunkowości. Każda firma, niezależnie od wielkości, musi spełniać określone wymagania finansowe i podatkowe. Prowadzenie księgowości wymaga nie tylko wiedzy, ale także czasu i dokładności. Dlatego coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z usług profesjonalnych biur rachunkowych. (więcej…)

Czytaj Dalej

Firma

Zalety wdrożenia BNPL dla klientów biznesowych

Opublikowano

on

klient biznesowy

Odroczone płatności z roku na rok zyskują coraz większe grono miłośników – zarówno po stronie konsumentów, jak i przedsiębiorców, którzy mają możliwość wdrożenia takiego rozwiązania u siebie. Nie wszyscy jednak do końca wiedzą, na czym ta usługa polega i jakie korzyści dla przedsiębiorcy wynikają z takiego modelu sprzedaży. Sprawdźmy czym dokładnie jest BNPL i co nam daje. (więcej…)

Czytaj Dalej

Firma

Jak przebiega proces wdrożenia outsourcingu magazynowego w firmie?

Opublikowano

on

outsourcing magazynowy wdrozenie w firmie

Outsourcing magazynowy to coraz popularniejsze rozwiązanie, które pozwala firmom na skupienie się na swoich kluczowych kompetencjach, jednocześnie powierzając zarządzanie logistyką i magazynowaniem zewnętrznym dostawcom. Proces ten oferuje wiele korzyści, w tym redukcję kosztów, zwiększenie efektywności operacyjnej oraz dostęp do zaawansowanych technologii i ekspertyzy. Wdrożenie outsourcingu magazynowego wymaga jednak starannego planowania i realizacji w kilku kluczowych etapach, aby zapewnić płynność operacji i spełnienie oczekiwań obu stron. (więcej…)

Czytaj Dalej

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.