Connect with us

Firma

Nadanie paczki: e-commerce i usługi indywidualne

Opublikowano

on

przesylki

przesylkiBranża e-commerce w ostatnich latach rozwija się bardzo szybko. Ogromny wpływ miała na to pandemia koronawirusa, która sprawiła, że konsumenci zaczęli zamawiać coraz więcej rzeczy online. Wśród aspektów, na które klienci zwracają uwagę, wybierając sklep internetowy, są m.in. oferowane metody dostawy. Dla konsumenta ważne jest, by paczka dotarła do niego przede szybko, a jej wysyłka nie kosztowała zbyt wiele. W artykule wyjaśniamy, jak zorganizować wysyłkę w sklepie internetowym.

Jak zorganizować wysyłkę w sklepie internetowym?

Organizacja wysyłki w sklepach internetowych może przebiegać na różne sposoby. Wpływ na to ma przede wszystkim wielkość przedsiębiorstwa. Istnieją bowiem na rynku małe, jednoosobowe biznesy, w których wszystkim zajmuje się właściciel – od produkcji towaru, aż po jego nadanie do klienta. Większe przedsiębiorstwa często korzystają jednak z usług firm logistycznych, które to zajmują się kompletowaniem zamówień i ich dostarczaniem do odbiorców. Niekiedy marki nawiązują także współpracę z konkretnymi firmami kurierskimi. Wykupując u nich abonament, mogą liczyć na niższe koszty nadania, jednak aby było to rzeczywiście opłacalne, muszą odpowiednio określić minimalną liczbę paczek, które będą nadawane w konkretnym czasie. Istnieją także abonamenty, w ramach których przedsiębiorcy mogą liczyć także na inne korzyści niż jedynie tańsza wysyłka.

Firmy korzystające z zewnętrznych usługodawców logistycznych mogą skorzystać z dwóch głównych rodzajów usług: dropshippingu i fulfillmentu. W pierwszym z nich rola sprzedawcy ogranicza się jedynie do zdobycia nabywcy. Sklep pełni funkcję pośrednika między producentem czy hurtownią a konsumentem. Na jego stronie internetowej odbywa się sprzedaż, a wysyłką i całą organizacją zamówień zajmuje się firma logistyczna. Fulfilment to natomiast system, w którym produkty należą do właściciela sklepu, często to on jest ich wytwórcą, jednak nie musi mieć ich u siebie ani zajmować się ich wysyłką. Towar znajduje się w specjalnych magazynach firmy logistycznej, której zadaniem jest kompletowanie zamówień, ich dostarczanie do klientów, a nawet obsługa zwrotów. Zaletą takiego rozwiązania jest szybkość obsługi oraz oszczędność czasu i środków.

Paczka e-commerce – co to jest?

Paczka e-commerce to każda przesyłka doręczana do klienta, która została zamówiona przez niego w sklepie internetowym – niezależnie od jej rozmiaru, wagi, zawartości czy formy dostawy. Może być dostarczona pod wskazany adres, do automatu paczkowego lub też pozostałych punktów odbioru.

Obsługa wysyłek sklepów internetowych

Zawierając umowy na dostawy paczek z firmami kurierskimi, sprzedawca może liczyć także na inne usługi dostawców. Często abonamenty obejmują wliczony odbiór paczek z siedziby sklepu w różnych godzinach, możliwość nadawania w weekendy czy dodatkowe ubezpieczenie przesyłek. Wybierając optymalną opcję dla Twojej firmy, pamiętaj o tym, by jak najlepiej spersonalizować usługę – nie tylko do potrzeb własnych, ale i klientów.

Czytaj Dalej
Wciśnij aby skomentować

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Firma

Zasady prowadzenia księgi przychodów i rozchodów

Opublikowano

on

ksiega przychodow i rozchodow

Przedsiębiorcy, którzy rozliczają się na zasadach ogólnych lub w formie stawki liniowej, zobowiązani są do prowadzenia księgi przychodów i rozchodów. Na jej podstawie wyliczana jest bowiem podstawa opodatkowania oraz obowiązująca właściciela działalności stawka oprocentowania. Warto jednak wiedzieć, jakie są zasady prowadzenia KPiR, a także co powinno się w niej znajdować. Odpowiedzi na te zagadnienia przedstawiamy w artykule! (więcej…)

Czytaj Dalej

Firma

Procedury bhp – dlaczego należy ich przestrzegać?

Opublikowano

on

bezpieczenstwo i higiena pracy

Procedury bhp są bardzo ważne z wielu różnorodnych względów. Dzięki nim można przede wszystkim zyskać wiele korzyści, które wpływają na wydajność pracy. Dlaczego należy ich przestrzegać? Fachowcy informują. (więcej…)

Czytaj Dalej

Firma

Faktoring a biała lista podatników VAT

Opublikowano

on

W 2019 roku została wprowadzona biała lista podatników VAT. Jej celem jest ułatwienie weryfikacji kontrahentów pod względem aktualności ich danych. Jednak przedsiębiorstwa, które chciałaby korzystać z faktoringu, często mają w związku z nią wiele wątpliwości. Czym dokładnie jest biała lista podatników VAT i jak wpływa na faktoring? Podpowiadamy.

Czym jest biała lista podatków VAT?

Biała lista podatników VAT została wprowadzona 1 września 2019 roku. Jest to wykaz, który dostępny jest na stronie internetowej Ministerstwa Finansów, a także CIDG. Jej celem jest uszczelnienie systemu podatkowego VAT, a także zlikwidowanie oszustw podatkowych. Każda firma przed dokonaniem jakiejkolwiek płatności zobowiązana jest do sprawdzenia, czy jej kontrahent jest czynnym podatnikiem VAT.

Na liście tej można znaleźć numer rachunku firmowego podatnika, a także inne dane dotyczące przedsiębiorstwa, takie jak nazwa firmy, NIP, REGON, KRS, adres siedziby, dane wspólników i osób wchodzących w skład zarządu spółki, daty rejestracji, wykreślenia i przywrócenia do rejestru i wiele innych. Zgodnie z ustawą przedsiębiorstwo jest zobowiązane do uiszczenia płatności wyłącznie na rachunek kontrahenta, który widnieje w tym rejestrze.

Faktoring a biała lista

Faktoring a biała lista – wiele osób zadaje sobie pytanie, co trzeba w tej kwestii wiedzieć. W przypadku faktoringu jawnego i odwrotnego biała lista podatników VAT nie wpłynęła w znaczący sposób na realizację tej usługi. Jednak przedsiębiorcy zobowiązani są do weryfikacji rachunków, na które przelewają środki. W przypadku stałej współpracy z danym kontrahentem nie można umieścić jego numeru w systemie księgowym, tylko przed każdym dokonaniem płatności, należy go ponownie zweryfikować.

W przypadku faktoringu jawnego firma przelewa środki finansowe na rachunek kontrahenta, który widnieje na białej liście podatników. Klient przedsiębiorstwa faktoringowego nie musi jednak sprawdzać jego numeru, ponieważ dokonuje on zapłaty na rachunek firmy faktoringowej i to ona musi zweryfikować na białej liście numer, na który zostaną przelane środki.

Istotne zmiany zaszły natomiast w przypadku faktoringu cichego. Jego istota polega na tym, że płatnik nie jest informowany o tym, że płatności są objęte faktoringiem. Po wprowadzeniu białej listy udzielenie faktoringu niejawnego na podstawie rachunku cesyjnego nie jest już możliwe. Z tego powodu funkcjonuje ono na innych zasadach. Między firmą faktoringową, a faktorantem zachodzą więc ustalenia zgodnie z którymi zobowiązuje się on do spłaty zobowiązania na numer rachunku faktora, zaraz po otrzymaniu płatności od swojego kontrahenta.

Czytaj Dalej

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.