Connect with us

Firma

Jak wybrać odpowiedni tryb tłumaczenia konferencyjnego?

Opublikowano

on

tlumaczenia konferencyji

Niejednokrotnie podczas konferencji, czy to odbywających na miejscu, czy w przestrzeni wirtualnej, spotykają się osoby z rozmaitych krajów, nie zawsze posługujące się wspólnym językiem. W związku z tym w wielu przypadkach potrzebna jest profesjonalna obsługa tłumaczeniowa. Dobre tłumaczenie może odegrać bardzo istotną rolę przy okazji tego typu spotkań, dlatego warto znać dostępne w tym zakresie możliwości, między innymi dotyczące wyboru odpowiedniego typu tłumaczenia.

Jakie istnieją tryby tłumaczeń konferencyjnych?

Podstawowy podział tłumaczeń obejmuje tłumaczenia pisemne (nazywane też przekładami) oraz ustne. Podczas wydarzeń i konferencji wykorzystywana jest oczywiście druga z wymienionych odmian, stąd też tego typu tłumaczenia nazywa się również konferencyjnymi. Mowa tutaj bowiem o tłumaczeniu w formie ustnej wypowiedzi osób dyskutujących czy też wygłaszających przemówienia lub wykłady podczas spotkania. Jeśli chodzi o tłumaczenia konferencyjne w Poznaniu, warto uważnie przyjrzeć się specyfice organizowanego wydarzenia i wziąć ją pod uwagę podczas podejmowania decyzji o wyborze rodzaju tłumaczenia. W obszarze tłumaczeń ustnych wyróżnia się podział na:

Oba tryby można zastosować zarówno podczas spotkań tradycyjnych, jak i w sytuacji tłumaczenia zdalnego (online). Pierwszy wariant obejmuje przekazywanie większych lub mniejszych fragmentów wypowiedzi po ich wygłoszeniu, a zatem zawsze występuje wówczas pewien odstęp pomiędzy wygłoszeniem oryginalnej treści i jej przetłumaczonej wersji. Może być wykonywane bez specjalnego sprzętu, a w przypadku wydarzeń odbywających się online — na praktycznie dowolnej platformie telekonferencyjnej. W trybie symultanicznym tłumaczenie jest wykonywane na bieżąco, w trakcie oryginalnej wypowiedzi. Jest to więc bardzo wymagająca i dynamiczna sytuacja, w której niezbędne są między innymi szybkie podejmowanie decyzji oraz doskonałe przygotowanie tłumacza, zarówno od strony merytorycznej, jak i technicznej. W takich okolicznościach potrzebny jest też odpowiedni sprzęt (kabiny, pulpity, odbiorniki), a w wersji zdalnej — platforma komunikacyjna obsługująca funkcje tłumaczenia symultanicznego.

Jak wybrać odpowiednie tłumaczenie na konferencję?

Ważne jest, aby wybór trybu tłumaczenia na planowane wydarzenie nie był przypadkowy. Jednym z istotnych zagadnień z perspektywy organizatora jest bez wątpienia budżet. Jeżeli chodzi o tłumaczenia konferencyjne w Poznaniu, cena takich usług zależy od wielu czynników, dlatego niezbędne jest zebranie wszystkich istotnych informacji, które pozwolą na przedstawienie konkretnej oferty. Jeśli na tym etapie organizator nie podjął jeszcze decyzji odnośnie do trybu tłumaczenia, sami tłumacze mogą pomóc w optymalnym wyborze na podstawie określonych kryteriów.

Na przykład podczas wykładów czy prezentacji wygłaszanych w jednym obcym języku, które nie trwają długo, a wymagają przede wszystkim dokładnego przekazania słuchaczom wszystkich szczegółów, atrakcyjną opcją może okazać się tłumaczenie konsekutywne. Choć wydłuża ono czas trwania wydarzenia (a więc jest niezbyt praktyczne, gdy program obejmuje wielogodzinne wystąpienia), to jest niekłopotliwe w organizacji, mało obciążające dla publiczności i nieco tańsze od symultanicznego.

Jeśli natomiast harmonogram wydarzenia jest wypełniony po brzegi, jego dynamika jest duża, a w dodatku biorą w nim udział osoby posługujące się wieloma różnymi językami, wtedy tłumaczenie symultaniczne jest na ogół optymalnym rozwiązaniem. Mimo nieco wyższego kosztu i dodatkowych wymogów technicznych umożliwia ono realizację tłumaczenia konferencyjnego w praktycznie dowolnej kombinacji języków.

Są to jednak tylko przykładowe czynniki, które warto wziąć pod uwagę w procesie decyzyjnym. Organizator konferencji powinien rzetelnie zastanowić się nad koncepcją imprezy oraz przeanalizować jej szczegóły wraz z tłumaczami — ci ostatni najlepiej doradzą, jak idealnie zorganizować wydarzenie z tłumaczeniem.

Jakie tłumaczenie wybrać?

Międzynarodowe konferencje i spotkania przybierają najróżniejsze formy i mogą dotyczyć wielu rozmaitych dziedzin. Dlatego właśnie osoby odpowiedzialne za planowanie tego rodzaju wydarzeń powinny znać dostępne możliwości w zakresie tłumaczeń. Choć wydarzenia z udziałem tłumaczy odbywają się często, fizycznie oraz w Internecie, bywają organizowane także przez osoby lub firmy niemające wielkiego doświadczenia w tym obszarze. Toteż jeśli wciąż masz jeszcze wątpliwości co do tego, jaki typ tłumaczenia konferencyjnego będzie dla Ciebie odpowiedni, po prostu skonsultuj się z osobami, które wiedzą na ten temat najwięcej — z samymi tłumaczami.

Czytaj Dalej
Wciśnij aby skomentować

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Firma

Faktoring a biała lista podatników VAT

Opublikowano

on

W 2019 roku została wprowadzona biała lista podatników VAT. Jej celem jest ułatwienie weryfikacji kontrahentów pod względem aktualności ich danych. Jednak przedsiębiorstwa, które chciałaby korzystać z faktoringu, często mają w związku z nią wiele wątpliwości. Czym dokładnie jest biała lista podatników VAT i jak wpływa na faktoring? Podpowiadamy.

Czym jest biała lista podatków VAT?

Biała lista podatników VAT została wprowadzona 1 września 2019 roku. Jest to wykaz, który dostępny jest na stronie internetowej Ministerstwa Finansów, a także CIDG. Jej celem jest uszczelnienie systemu podatkowego VAT, a także zlikwidowanie oszustw podatkowych. Każda firma przed dokonaniem jakiejkolwiek płatności zobowiązana jest do sprawdzenia, czy jej kontrahent jest czynnym podatnikiem VAT.

Na liście tej można znaleźć numer rachunku firmowego podatnika, a także inne dane dotyczące przedsiębiorstwa, takie jak nazwa firmy, NIP, REGON, KRS, adres siedziby, dane wspólników i osób wchodzących w skład zarządu spółki, daty rejestracji, wykreślenia i przywrócenia do rejestru i wiele innych. Zgodnie z ustawą przedsiębiorstwo jest zobowiązane do uiszczenia płatności wyłącznie na rachunek kontrahenta, który widnieje w tym rejestrze.

Faktoring a biała lista

Faktoring a biała lista – wiele osób zadaje sobie pytanie, co trzeba w tej kwestii wiedzieć. W przypadku faktoringu jawnego i odwrotnego biała lista podatników VAT nie wpłynęła w znaczący sposób na realizację tej usługi. Jednak przedsiębiorcy zobowiązani są do weryfikacji rachunków, na które przelewają środki. W przypadku stałej współpracy z danym kontrahentem nie można umieścić jego numeru w systemie księgowym, tylko przed każdym dokonaniem płatności, należy go ponownie zweryfikować.

W przypadku faktoringu jawnego firma przelewa środki finansowe na rachunek kontrahenta, który widnieje na białej liście podatników. Klient przedsiębiorstwa faktoringowego nie musi jednak sprawdzać jego numeru, ponieważ dokonuje on zapłaty na rachunek firmy faktoringowej i to ona musi zweryfikować na białej liście numer, na który zostaną przelane środki.

Istotne zmiany zaszły natomiast w przypadku faktoringu cichego. Jego istota polega na tym, że płatnik nie jest informowany o tym, że płatności są objęte faktoringiem. Po wprowadzeniu białej listy udzielenie faktoringu niejawnego na podstawie rachunku cesyjnego nie jest już możliwe. Z tego powodu funkcjonuje ono na innych zasadach. Między firmą faktoringową, a faktorantem zachodzą więc ustalenia zgodnie z którymi zobowiązuje się on do spłaty zobowiązania na numer rachunku faktora, zaraz po otrzymaniu płatności od swojego kontrahenta.

Czytaj Dalej

Firma

Nadanie paczki: e-commerce i usługi indywidualne

Opublikowano

on

przesylki

przesylkiBranża e-commerce w ostatnich latach rozwija się bardzo szybko. Ogromny wpływ miała na to pandemia koronawirusa, która sprawiła, że konsumenci zaczęli zamawiać coraz więcej rzeczy online. Wśród aspektów, na które klienci zwracają uwagę, wybierając sklep internetowy, są m.in. oferowane metody dostawy. Dla konsumenta ważne jest, by paczka dotarła do niego przede szybko, a jej wysyłka nie kosztowała zbyt wiele. W artykule wyjaśniamy, jak zorganizować wysyłkę w sklepie internetowym. (więcej…)

Czytaj Dalej

Firma

Handel elektroniczny – jak zacząć?

Opublikowano

on

zamowienia

Dostępność globalnej sieci ułatwia i pozwala na działanie przedsiębiorstw różnej wielkości, wprowadzając ich działalność na zupełnie nowy poziom pracy z klientem. Handel elektroniczny stał się w pełni konkurencyjny dla sprzedaży stacjonarnej zarówno z perspektywy klienta, jak i przedsiębiorcy. Rozpoczęcie sprzedaży internetowej to całkiem prosty proces, który może okazać się problematyczny dopiero jakiś czas od startu, kiedy działalność trzeba utrzymać na rynku przy stosunkowo stabilnych przychodach, ciągłym rozwoju i poszerzającej się bazie klientów. (więcej…)

Czytaj Dalej
Reklama

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.