Podczas tworzenia i promowania marki niezwykle ważne są jej znaki rozpoznawcze, takie jak chociażby logo. Biorąc pod uwagę, że większość komunikacji międzyludzkiej ma charakter niewerbalny, aspekty wizualne marki mają dużą moc oddziaływania na potencjalnych klientów. Logo dla firmy jest łatwiej zauważalne i lepiej zapamiętywane od przekazu słownego.
Projekt logo dla firmy powinien uwzględniać unikatowy charakter i znaki szczególne danego przedsiębiorstwa. Natomiast branding, jako proces, powinien je umiejętnie podkreślać oraz eksponować, kreując osobowość marki. Dzięki takiemu „wkupieniu się” w świadomość konsumentów, oferowane produkty będą bardziej atrakcyjne. Stosowanie logo dla firmy, oprócz samego podkreślenia nazwy, niesie konsumentowi w kreatywny sposób ukryty przekaz, czyli wartości czy specyfikę przedsiębiorstwa. Z uwagi na to projekt logo powinien być przemyślany i stworzony indywidualnie dla danej marki – szablony nie zapewnią takiej skuteczności.
Jakie funkcje pełni logo dla firmy?
Logo dla firmy cechuje kilka niezwykle przydatnych pod względem marketingowym funkcji:
- funkcja identyfikująca – pozwala na proste i jednoznaczne rozpoznanie danego produktu (lub firmy), a także odróżnianie go od innych ofert konkurencyjnych,
- funkcja informacyjna – wskazująca na cechy funkcjonalne, emocjonalne korzyści wynikające z zakupu, wartości poszukiwane przez konsumentów itd.,
- funkcja promocyjna – polegająca na wykorzystaniu znaku graficznego w działaniach komunikacyjnych, istotna zwłaszcza w przypadku produktów niematerialnych,
- funkcja gwarancji jakości – sugeruje klientom, że produkt opatrzony danym znakiem posiada określoną jakość, a producent bierze za niego pełną odpowiedzialność.
Na jakie aspekty należy zwrócić uwagę przy tworzeniu projektu logo dla firmy?
Tworzenie unikalnego i estetycznego projektu logo, które jednocześnie w kreatywny sposób niesie idee danej marki, nie jest łatwe. Jednak od tego są profesjonaliści! Na stronie robimylogo.pl doświadczeni graficy zajmą się stworzeniem dla Ciebie wyjątkowego logo firmowego, a także projektu ulotki! Jakie aspekty trzeba wziąć pod uwagę przy procesie realizacji projektu logo?
- zadbanie o pozytywne skojarzenia z logo firmowym,
- atrakcyjność logo, czyli estetyczny projekt – prostota to użyteczność!
- cechy logo: optymizm, oryginalność, wiarygodność, zapamiętywalność oraz zachęta do skorzystania z oferty/zakupu produktu,
- wysoka szansa na przyciągnięcie uwagi.
Projekt logo, projekt ulotki… Co może zaoferować profesjonalna agencja graficzna?
Logo dla firmy to graficzny reprezentant marki. Znaki na przestrzeni tysięcy lat zakorzeniły się w naszej świadomości i kulturze, są więc naturalną i skuteczną metodą wymiany myśli i poglądów. Ostatnie stulecie przyniosło jednak znaczący wzrost liczby różnorodnych firm i marek, co stworzyło konieczność większego wkładu pracy w projekt logo czy projekt ulotki. Aby nie zginąć w gąszczu tysięcy logo konkurencji, trzeba się wyróżnić!
Na robimylogo.pl doświadczeni graficy przygotują dla Ciebie profesjonalny i unikalny projekt logo, poprzedzony wnikliwym wywiadem. Wysłuchane zostaną oczekiwania i potrzeby klienta – wolisz logotyp z efektowną czcionką czy logo obrazkowe? Zapewniony jest stały kontakt online na każdym etapie tworzenia. Dodatkowo przygotowane są atrakcyjne cenowo pakiety na każdą kieszeń, dzięki czemu każdy wybierze idealną dla siebie opcję!
Zachęcamy do zapoznania się z pełną ofertą robimylogo.pl, gdzie możemy zamówić m.in. projekt logo, projekt ulotki czy projekt wizytówki w krótkich terminach!
Źródło: Artykuł partnerski