Sporo się ostatnio mówi o branży e-commerce. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z potencjału, jaki posiada ta gałąź biznesu, a jest on, trzeba to przyznać, niemały. Ostatnie zmiany w prawie tylko podgrzewają temat, a w szczególności ustawa o zakazie handlu w niedziele. Wszystko to powoduje, że wiele ludzi postanawia spróbować swoich sił w internetowym przemyśle, decydując się na założenie własnego sklepu internetowego. Pierwszy problem pojawia się jednak już na długo przed samym uruchomieniem sklepu. O czym mowa? Oczywiście o wyborze platformy. Darmowa czy komercyjna? O tym w dzisiejszym poradniku!
Czy wybór platformy ma znaczenie?
Skoro poruszamy temat zakładania sklepu internetowego, powinniśmy rozpocząć jego omawianie od samego początku, czyli od wyboru platformy, a to, jak już wspomnieliśmy we wstępie, może okazać się problematyczne. Ktoś, kto nie ma na co dzień do czynienia z branżą może zapytać? Czy wybór platformy ma w ogóle znaczenie? Dlaczego płacić za komercyjne rozwiązania, jeżeli w internecie jest wiele darmowych, działających rozwiązań? Odpowiedź jest prosta: ze względu na możliwości.
Darmowe vs Płatne
Rozstrzygnięcie na pozór skomplikowanego starcia darmowych rozwiązań z komercyjnymi platformami rozbija się nie o same pieniądze, a o możliwości. To właśnie za nie płacimy. Wybierając darmowe CMS’y, darmowe wtyczki i darmowe szablony, otrzymujemy, co prawda działający sklep internetowy (o ile potrafimy, go samodzielnie skonfigurować) jednak jego funkcjonalność często zamyka się wyłącznie w podstawowym działania na zasadzie ‘wystaw/sprzedaj’. Rzadko kiedy mamy możliwość spersonalizowania wyglądu, czy zachowania sklepu do własnych preferencji. To prowadzi do tego, że nasz sklep wygląda i działa dokładnie tak, jak tysiące innych, działających na tych samych darmowych skryptach i szablonach. A jak coś się zepsuje? No cóż, jeżeli sam nie jesteś w stanie tego naprawić, to i tak zapłacisz.
Gotowy sklep pod klucz, co takiego oferuje?
Skoro poruszyliśmy już kwestię ograniczeń, które niesie ze sobą korzystanie z darmowych, open sourcowych rozwiązań przy zakładania sklepu, powiedzmy sobie trochę więcej o tym, co dostajemy, płacąc za gotowy sklep.
Pierwszym, co przyjdzie nam do głowy, jest oczywiście oszczędność czasu. Samodzielne wdrożenie sklepu od podstaw jest czasochłonne, a jak wiadomo czas to pieniądz. Korzystając z usług gotowego sklepu, mamy tę kwestię z głowy – wszystkim zajmuje się zespół projektowy. To on zajmie się wszystkimi technicznymi aspektami sklepu, od zaprojektowania, przez zaprogramowanie na testowaniu kończąc. Płacąc za gotowy sklep płacisz nie tylko za oprogramowanie, ale i wsparcie, dlatego wszelką konfigurację, personalizację i naprawy wprowadzi dla Ciebie zespół specjalistów. Dodatkowo, takie platformy, jak np. https://www.idosell.com/pl/shop/services/implementation/turnkey/sklep-pod-klucz/ oferują cały szerego innych profitów, w tym np. przeszkolenie z posługiwania się zamówionym sklepem obejmujące wszyskto od moderacji, po obsługę zamówień.
Źródło: Artykuł partnerski
arss.com.pl
17 lipca 2018 at 14:26
Wybór platformy ma bardzo duże znaczenie 🙂 Najlepiej strukturę sklepu wcześniej dokładnie przemyśleć niż później dokonywać poprawek