Connect with us

Firma

Trendy w księgowości. W jakim kierunku warto się rozwijać

Opublikowano

on

Zawód księgowego zdecydowanie zalicza się do grona profesji z przyszłością. Nic dziwnego, specjalista od rachunkowości jak nikt inny oblicza zobowiązania podatkowe, sporządza sprawozdania finansowe według określonych standardów, przygotowuje zestawienie statystyczne itd. Praktycznie żadna firma nie może istnieć bez współpracy z dobrym biurem lub  dobrego księgowego zatrudnionego w jej strukturach. Z drugiej strony, tak jak w każdej innej branży, poza samym zdobyciem wykształcenia, księgowy musi wyróżnić się na tle licznej lokalnej konkurencji. Jak to zrobić? To proste – należy śledzić trendy i zmieniające się potrzeby społeczeństw. Poniżej przedstawiamy najciekawsze tendencje. Rozwijanie się i specjalizowanie w ich kierunku to szansa na zwrócenie uwagi potencjalnego klienta.

Coraz szybszy rozwój outsourcingu

W ciągu ostatnich lat rynek outsourcingu księgowości, kadr, płac i finansów stał się powszechnie stosowanym rozwiązaniem. Nie inaczej będzie w nadchodzącym czasie. Małe i średnie firmy skutecznie optymalizują w ten sposób koszty działania. Z drugiej strony oferty firm outsourcingowych wciąż pozostają dosyć standardowe i nieadekwatne do wymagań i oczekiwań nowego klienta. Dzisiaj targetem księgowości są nie tylko małe i średnie firmy, ale również duże przedsiębiorstwa, nawet międzynarodowe i wielooddziałowe. Naturalnie oczekują one troski o elektroniczny obieg dokumentów i informacji oraz sprawnie rozliczanych podatków. Poza tym szukają jednak biura księgowego albo specjalisty, który dodatkowo doradzi jak pozyskać dofinansowanie, scentralizuje księgowość grupy kapitałowej, zajmie się sporządzeniem biznes planów, udzieli pomocy we wdrażaniu modelu controllingu albo Międzynarodowych Standardów Rachunkowości. Coraz więcej firm specjalizujących się w outsourcingu księgowości zdaje sobie sprawę z nowych oczekiwań i rozwija się właśnie w ich kierunku poprzez kursy i szkolenia.

Księgowość online

Rachunkowość w tzw. “chmurze” to wciąż stosunkowo nowa tendencja. Chociaż pojawiła się dobrych kilka lat temu, warto pamiętać, że księgowość to raczej konserwatywna branża. Niezwykle trudno zaszczepić wśród jej przedstawicieli współczesne trendy informatyczne i technologiczne nowinki. Niemniej jednak nie należy ignorować nowych technologii, ponieważ rozwiązania oparte na ich działaniu staną się swojego rodzaju normą i jednym z kluczowych wymogów potencjalnych klientów.

Zmiany w przepisach

Pomijając powyższe trendy, dobry księgowy musi być “na bieżąco” z wszelkiego rodzaju zmianami w prawie. Zwłaszcza, że w 2016 roku w życie weszło wiele zmian w dotyczących podatków.

Z punktu widzenia podatników najważniejsze zmiany wejdą w życie w przepisach ustaw o podatku dochodowym. Chodzi tu m.in. o określenie zasad korygowania przychodów i kosztów z tytułu uzyskania przychodów oraz likwidacja obowiązku zmniejszania kosztów uzyskania przychodów. W 2016 roku szereg zmian obejmie ustawę o podatku od spadków i darowizn  oraz podatku od czynności cywilnoprawnych. Dużej nowelizacji wraz z początkiem 2016 roku doczekała się ustawa o podatku akcyzowym.

Jedną z najskuteczniejszych metod wciąż pozostaje udział we wszelkiego rodzaju kursach i szkoleniach mających na celu aktualizację wiedzy. W ich ramach można oczekiwać podania koniecznej ilości informacji w przystępny i prosty sposób. Na stronie internetowej www.gowork.pl można znaleźć ofertę kursów dotyczących m.in. zmian w opodatkowaniu obowiązujących od tego roku. Szkolenie wyróżnia się na rynku dobrą ceną, a przede wszystkim wykwalifikowaną kadrą wykładowców praktykujących w branży księgowej lub działach informatycznych.

Czytaj Dalej
1 Comment

1 Comment

  1. zastrzezone.pl

    12 kwietnia 2016 at 13:45

    Bardzo ciekawy wpis.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Firma

Nadanie paczki: e-commerce i usługi indywidualne

Opublikowano

on

przesylki

przesylkiBranża e-commerce w ostatnich latach rozwija się bardzo szybko. Ogromny wpływ miała na to pandemia koronawirusa, która sprawiła, że konsumenci zaczęli zamawiać coraz więcej rzeczy online. Wśród aspektów, na które klienci zwracają uwagę, wybierając sklep internetowy, są m.in. oferowane metody dostawy. Dla konsumenta ważne jest, by paczka dotarła do niego przede szybko, a jej wysyłka nie kosztowała zbyt wiele. W artykule wyjaśniamy, jak zorganizować wysyłkę w sklepie internetowym. (więcej…)

Czytaj Dalej

Firma

Handel elektroniczny – jak zacząć?

Opublikowano

on

zamowienia

Dostępność globalnej sieci ułatwia i pozwala na działanie przedsiębiorstw różnej wielkości, wprowadzając ich działalność na zupełnie nowy poziom pracy z klientem. Handel elektroniczny stał się w pełni konkurencyjny dla sprzedaży stacjonarnej zarówno z perspektywy klienta, jak i przedsiębiorcy. Rozpoczęcie sprzedaży internetowej to całkiem prosty proces, który może okazać się problematyczny dopiero jakiś czas od startu, kiedy działalność trzeba utrzymać na rynku przy stosunkowo stabilnych przychodach, ciągłym rozwoju i poszerzającej się bazie klientów. (więcej…)

Czytaj Dalej

Firma

Jakie gadżety pomogą Ci zareklamować swoją działalność?

Opublikowano

on

Powerbank Glencore grawer logo na skórze

Reklama to jeden z najważniejszych obszarów naszej działalności gospodarczej. Bez pokazania światu swojej usługi lub produktu w atrakcyjny sposób, nie będziemy mieć szans na sprzedaż. Dzisiejsze technologie dają nam nieskończone możliwości, ale jednocześnie stwarzają wyzwanie. Właściwe korzystanie z reklamy jest niezwykle trudne, i często zniechęcamy się, nie widząc szybkich efektów. Każdy z nas planując wydatki musi wygospodarować właściwą ilość gotówki przeznaczoną na marketing. Co wybrać, by nasza reklama przynosiła skutek? Jakie nośniki reklamy lubią klienci, a co traktują jako niechciane czy nachalne? (więcej…)

Czytaj Dalej
Reklama

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.